Jump to content

Ardic vs eberspacher - valg av løsning.


Kyst1

Recommended Posts

Har en Nimbus 2600 som det sitter en 3,6kW ardic varmer fra 1999 pluss at jeg har liggende en helt ny eberspacher D2.

 

Lurer på og ta en overhaling/service på ardic'n og håpe at den holder i en del år, eller montere D2'n (som jeg syns blir litt i snaueste laget) med isolerte kanaler.

 

Evt. Selge begge og kjøpe en D4. Er det mulig å få noe for ardic'n?

 

Noen som har noen synspunkter ?

Gjør som folk flest - BRUK VEST !

Link to post
Share on other sites

Den D2 varmeren varmer antagelig like bra som Ardicen, hadde en slik tidligere og det var sørgelige greier.

Hvis du får en god pris for D2 varmeren bør du få for D4.

Hvis ikke, hadde jeg ihvertfall ikke satt inn det gamle rakkelet.

 

Jeg fikk 2700,- min gamle Ardic.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Støymessig er Eberspäcer en "annen verden". Setter du inn D2, bytt i alle fall slangesystemet til 90 mm så er det enkelt å sette inn en D4 i stedet dersom den gir for lite varme. Du får også mye mindre motstand i varmluftsystemet slik at det kommer mere varme der du trenger det. (brukte også ofte 90 mm på Ardic installasjoner i sin tid, en halv gang mere varmluft enn 65 mm som er standard på disse) 

Link to post
Share on other sites

Det var en god pris for "sørgelige greier", vi får håpe ikke kjøperen syntes det samme :thumbsdown:

He he jeg skjønner hva du mener, jeg skal klare litt opp dette. I dette tilfelle var det en som hadde samme varmeren fra før og ville ha min som delevarmer.

At den ikke klarte å varme min 30 fot båt, betyr ikke at den vile være "sørgelige greier" i en mindre.

 

Varmeren fungerte utmerket, og startet hve gang, den avga bare for lite varme i forhold til behovet.

 

Uansett.. i forhold til den nyeste D4 pluss blir de gamle varmerene "sørgelige greier"

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...