Jump to content

Trimme VP TMD30


MR Swe

Recommended Posts

Kan man trimme den på noe sett uten det koster mye?

 

I prinsippet kan du sette på aftercooler (manifold med varmeveksksler) men denne må ha vann inn og ut, så ikke barabare. Jeg tror det viktigste du kan gjøre med maskinen din er å holde den ved like. Det begynner å bli vanskelig å få tak i deler til disse maskinene da mye etterhvert har blitt faset ut fra VP. Blandt annet innsatsen I varmeveksleren :-( Mitt tips er å bare la den gå, as is :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Er en bowman intercooler til salgs på finn til 3000kr.

Ellers finnes det jo originalt til denne motoren.

Vil tro at dieselpumpa må stilles opp, det nå gjøres på dieselverksted og koster nok endel.

 

Hadde nok byttet motoren isteden, er ikke så ille pris på en f.eks tamd 31

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Jeg bygget om min for noen år siden. Bowman kjøler som jeg monterte over girkasse og snudde sneglehuset på turbo. Silikoslanger inn og ut for luften og dro kjølvannet gjennom før impellerpumpa. Byttet propell og justerte pumpa slik at jeg fikk det riktige turtallet. Gikk fint så lenge jeg hadde båten og fikk 105 hk ut istedenfor 85 originalt

 

Tjorven

Redigert av Tjorven III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...