Førstefender Startet 8.September.2015 Del på Facebook Startet 8.September.2015 Sunseeker'en er solgt! Og vi titter rundt etter en verdig etterfølger. Fairline Targa 39 ser ut til å ha mye av det vi ønsker oss, men har bare sett båten på bilder :( Er det noen på østlandet som har en Targa vi kan få sett på? Evt noen med erfaring her med + og - med båten? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 8.September.2015 Del på Facebook Svart 8.September.2015 Hadde en T 39 fra 97 i ca 10 år, flott båt med masse plass. Vår hadde VP KAD 42, og disse ble litt slappe etter hvert sammen med tiltagende røyk spes ved kaldstart. Kjempegode sjøegenskaper og forbruk fra 2,5 til 3 l/nm i plan. Vi hadde hvitt skrog som var lett å holde glansen i, men ser mange med farget skrog sliter med finishen. Innredningen er for en stor del i kirsebærtre med masse lakk. Lakken har en tendens til å krakellere når den blir utsatt for fuktighet eller kulde. Hjørnene på vindskjermen er i plast og krakellerer pga sollyset. De lar seg polere/vokse, men vil nok ha begrenset levetid. Det samme gjelder dekksluken i forpiggen. Stålkvaliteten på rustfrie detaljer har en bedre kvalitet enn nyere Fairline. Generelt har den en meget god kvalitet og i tillegg har den et pent utseende (i mine øyne). Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Takk for opplysninger Fjellbonden! Var KAD 42 en grei motorisering? Eller ble det litt lite? Husker du fart på 3000-3100omd? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 3200 rpm ga ca 20 kn om jeg ikke husker helt feil. Jeg byttet propeller fra B 4 til C 3. Det ga litt mindre fart, men mye bedre på alle andre måter. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Hvorfor ble stålpropeller bedre? Hvilken fart og omd måtte du oppi for at båten skulle gå pent i plan? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Fikk bedre tak i vannet, føltes som det ble betydelig mindre slipp. Måtte ha minst 3200 rpm for å komme godt ut av vannet. En ulempe kan være at jeg måtte bytte propellsink på høsten også. Denne jobben tok jeg på grunnt vann og var til tider nokså friskt. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Utifra hva du skriver kan det virke som 42`motoren blir litt svak i Targa 39? I Sunseeker`en vår på 7,5tonn ferielastet, klarte vi 25 knop med 2X KAD42 på 3100omd, hadde håpet og trodd Targa 39 hadde klart mer en 20knop ved 3200omd, da er den vel litt på "rumpa"? Hva klarte den på full fart? Kjørte forøverig med B6 propellere på vår båt. Er det et lasterom i Targa 39? Tenker på et rom til grill, stoler osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Det er fine båter,men ser ut som produsenten har fått en bra pris på KAD42 og 43 motorene da de er montert i de fleste båtene fra 34 fot og opp til 39. Har sett litt på Targa 34 og 36 og de har samme motorene. Synd at de ikke kunne satt i noe større, f.eks Mercruiser 2 x 4.2L diesel som har motorer opp til 350hk. Har nå 2 x 220hk Mercruiser i min 30 foter og det er akkurat passe. En 39 foter tror jeg ikke jeg ville ha kjøpt med dette motorvalget. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Fjellbonden Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Mener å huske at max fart lå rundt 26-27 kn. Hadde ikke skadet med mer krefter. Den vi hadde går nå med D6, vil tro det blir en annen verden. Den har nokså stort rom under stor hengslet luke i salongen. Mener jeg fikk plass til alt av større ting der nede som f eks Johnson Five og spilejolla. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 10.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2015 Det var litt trist lesning.. ;) Hadde håpet på en cruisefart på 23-24knop.. Har tidligere sett Princess V40 med KAD42 oppgitt til 23knop ved 3100 og topp på 30knop, men dette er kanskje fantasitall å håpe på. Har fått veldig sansen for Targa 39 og løsningene ombord, men mulig jeg må se etter noe annet. Noen som har erfaring med Sunseeker Portofino 400? ;) Evt legge inn i budsjettet et motorbytte fra KAD42 til 44.. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 10.September.2015 Del på Facebook Svart 10.September.2015 Samme triste motor valg, KAD42-43 i de fleste Sunseeker opp til 38-39 fot. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
nordan family 27 Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Hvis du først liker Fairline Targa, hva med 43 Targa og utgavene med 2x480 hk ? Finnes jo med mindre motorer også, men med de store marsjer du jo greit ganske upåvirket av lasten om bord. Så får du strake aksler også. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Jeg har sett mye på Targa43, på Finn.no vel og merke... men synes uteplassen ser så trang ut med det store bordet. Jeg tenker da på passasjen til å bevege seg forbi. Noen med erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Hogstad Svart 15.August.2016 Del på Facebook Svart 15.August.2016 Solgte min hvite for 5 år siden.Byttet KADene med 310 D6Helt toppStøyFartForbrukSer den ligger for salg nå (Vestfold)Løp og kjøp om det er hva ønsker Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 15.August.2016 Del på Facebook Svart 15.August.2016 Det er hyggelig å se at den er så godt tatt vare på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.