Jump to content

Noen som eier Fairline Targa 39?

Førstefender

Recommended Posts

Hadde en T 39 fra 97 i ca 10 år, flott båt med masse plass.

Vår hadde VP KAD 42, og disse ble litt slappe etter hvert sammen med tiltagende røyk spes ved kaldstart.

Kjempegode sjøegenskaper og forbruk fra 2,5 til 3 l/nm i plan.

Vi hadde hvitt skrog som var lett å holde glansen i, men ser mange med farget skrog sliter med finishen.

Innredningen er for en stor del i kirsebærtre med masse lakk. Lakken har en tendens til å krakellere når den blir utsatt for fuktighet eller kulde.

Hjørnene på vindskjermen er i plast og krakellerer pga sollyset. De lar seg polere/vokse, men vil nok ha begrenset levetid. Det samme gjelder dekksluken i forpiggen.

Stålkvaliteten på rustfrie detaljer har en bedre kvalitet enn nyere Fairline.

Generelt har den en meget god kvalitet og i tillegg har den et pent utseende (i mine øyne).

Utifra hva du skriver kan det virke som 42`motoren blir litt svak i Targa 39? I Sunseeker`en vår på 7,5tonn ferielastet, klarte vi 25 knop med 2X KAD42 på 3100omd, hadde håpet og trodd Targa 39 hadde klart mer en 20knop ved 3200omd, da er den vel litt på "rumpa"? Hva klarte den på full fart? Kjørte forøverig med B6 propellere på vår båt.

Er det et lasterom i Targa 39? Tenker på et rom til grill, stoler osv..

Det er fine båter,men ser ut som produsenten har fått en bra pris på KAD42 og 43 motorene da de

er montert i de fleste båtene fra 34 fot og opp til 39.

Har sett litt på Targa 34 og 36 og de har samme motorene.

Synd at de ikke kunne satt i noe større, f.eks Mercruiser 2 x 4.2L diesel som har motorer opp til 350hk.

Har nå 2 x 220hk Mercruiser i min 30 foter og det er akkurat passe.

En 39 foter tror jeg ikke jeg ville ha kjøpt med dette motorvalget.  

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Det var litt trist lesning.. ;) Hadde håpet på en cruisefart på 23-24knop.. Har tidligere sett Princess V40 med KAD42 oppgitt til 23knop ved 3100 og topp på 30knop, men dette er kanskje fantasitall å håpe på. Har fått veldig sansen for Targa 39 og løsningene ombord, men mulig jeg må se etter noe annet. Noen som har erfaring med Sunseeker Portofino 400? ;) Evt legge inn i budsjettet et motorbytte fra KAD42 til 44..

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...