Jump to content

Hjelp, luka er lekk! (Draco 25 TC, 1986)


våtola

Recommended Posts

...og hvor får vi tak i gummilist / ny pakning til baugluka???

Det er noen ganger helt utrolig hvor fast man står for å finne forhandlere for selv de enkleste ting...

Har prøvd det meste, gått tom for forslag... og vannet pipler fremdelses inn...

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ikke enkelt å si hvor du får tak i dette da du i fortvilelsen og frustrasjonen glemmer å nevne hvilken båt / type luke du har :crazy:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte i sin tid luftfylt kjøleskaps/frysebokspakning til en tilsvarende luke som det ikke var mulig å få tett med vanlig pakning. Kjøleskap/frysebokspakning får du gratis i en forretning som tar hvitevarer i retur, men du må sannsynligvis demontere den selv........

Link to post
Share on other sites

Var for første gang i går opp med mei luke og så der at pakningen på luka på Saga`n er delvis borte. Kommer til å gå til en butikk (glassverksted) for å kjøpe en "dør tette list" regner med at en slik vil gjøre nytten.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hadde også lekkasje problemer fra dekksluka. Forrige eier hadde forsøkt med sikafleks, silicon...you name it... Tok opp arven og prøvde meg jeg også...inntil jeg forstod at det var nødvendig med en større investering (gjøre jobben skikkelig, bytte ut pakning...eventuelt ny luke).

 

Da ble jeg tipset om å bruke luketrekk. Jeg tente på denne ideen og fikk en lokal salmaker til å lage et skreddersydd trekk av presenningstoff (samme farge som den øvrige presenning selvsagt). Dette var en billig og grei måte å komme ut av det på (og kanskje litt original). Poenget er at jeg har blitt veldig fornøyd med denne løsningen. Trekket står på til vanlig og gir meg en 100% tett luke. Trekket impregneres en gang i året sammen med øvrig presenning. Jeg kan selvsagt ta av trekket ved solfylte dager, men har lært å sette pris på trekket som også fungerer som en gardin (holder lyset ute om morgenen....så jeg kan kose med i mørket leeeeeeenge :sleep: )

 

Min løsning er selvsagt ikke ideell for alle, men kanskje et tips for noen?

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...