våtola Startet 20.Mai.2005 Del på Facebook Startet 20.Mai.2005 ...og hvor får vi tak i gummilist / ny pakning til baugluka??? Det er noen ganger helt utrolig hvor fast man står for å finne forhandlere for selv de enkleste ting... Har prøvd det meste, gått tom for forslag... og vannet pipler fremdelses inn... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Mai.2005 Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 (redigert) ...og hvor får vi tak i gummilist / ny pakning til baugluka??? Det er noen ganger helt utrolig hvor fast man står for å finne forhandlere for selv de enkleste ting... Har prøvd det meste, gått tom for forslag... og vannet pipler fremdelses inn... <{POST_SNAPBACK}> Ikke enkelt å si hvor du får tak i dette da du i fortvilelsen og frustrasjonen glemmer å nevne hvilken båt / type luke du har Redigert 20.Mai.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
våtola Svart 20.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 Ooops! Båten er en Draco 25 TC, 1986 modell! (...og den er min........! ) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.Mai.2005 Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 Er det virkelig en spesialpakning? Kanskje du kan hjelpe deg med noe så enkelt som en passende tykk O-ring? Disse får du levert metervis, i "alle" dimensjoner og hardhetsgrader. Du limer dem lettvint sammen med lynlim. Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
kes Svart 20.Mai.2005 Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 Jeg brukte i sin tid luftfylt kjøleskaps/frysebokspakning til en tilsvarende luke som det ikke var mulig å få tett med vanlig pakning. Kjøleskap/frysebokspakning får du gratis i en forretning som tar hvitevarer i retur, men du må sannsynligvis demontere den selv........ Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 20.Mai.2005 Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 Var for første gang i går opp med mei luke og så der at pakningen på luka på Saga`n er delvis borte. Kommer til å gå til en butikk (glassverksted) for å kjøpe en "dør tette list" regner med at en slik vil gjøre nytten. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
"Mathilde" Svart 21.Mai.2005 Del på Facebook Svart 21.Mai.2005 (redigert) Hadde også lekkasje problemer fra dekksluka. Forrige eier hadde forsøkt med sikafleks, silicon...you name it... Tok opp arven og prøvde meg jeg også...inntil jeg forstod at det var nødvendig med en større investering (gjøre jobben skikkelig, bytte ut pakning...eventuelt ny luke). Da ble jeg tipset om å bruke luketrekk. Jeg tente på denne ideen og fikk en lokal salmaker til å lage et skreddersydd trekk av presenningstoff (samme farge som den øvrige presenning selvsagt). Dette var en billig og grei måte å komme ut av det på (og kanskje litt original). Poenget er at jeg har blitt veldig fornøyd med denne løsningen. Trekket står på til vanlig og gir meg en 100% tett luke. Trekket impregneres en gang i året sammen med øvrig presenning. Jeg kan selvsagt ta av trekket ved solfylte dager, men har lært å sette pris på trekket som også fungerer som en gardin (holder lyset ute om morgenen....så jeg kan kose med i mørket leeeeeeenge ) Min løsning er selvsagt ikke ideell for alle, men kanskje et tips for noen? Redigert 21.Mai.2005 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.