Jump to content

Montering av kartplotter i "gammelt hull"


hermansen

Recommended Posts

Har en Askeladden Z7 som skal få ny plotter.  Den gamle er en Raymarine A65 classic og den nye en Raymarine e7D.  Valgte samme merket fordi jeg kan bruke eksisterende svinger for ekkoloddet.  

 

Men trenger tips angående montering.  Raymarine e7D er bredere enn den gamle men ikke like høy.  Og jeg ønsker helst å bruke samme hull i dashbordet men må nok inn med en fin tetningsplate i en eller annen form.

 

Dashbordet ser slik ut med dagens plotter montert.

 

bilde

 

Jeg er ikke sikkert ikke den første som skal gjøre noe slikt.  Hva har andre gjort ?  Og hvilke typer "tetningsplater" har dere brukt og hvor er de kjøpt ? 

 

Takker for alle tips.

 

/Øystein

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Når jeg byttet plotter og instrumenter på min forrige båt så brukte jeg en aluminiumsplate (fra ett gammelt skilt) som jeg skjærte til, pusset og trakk med karbon-look-film. Resultatet ble ganske bra:
bilde

 

I stedet for alu-platen så kan plastplater brukes. Biltema har noen helt greie plater som jeg brukte på snekka jeg har nå:

bilde

Jeg spraymalte platen til slutt, men den kan også trekkes med karbon-look film. Husker ikke størelsen, men de finnes i ganske store varianter.

Linker:

Plastplater

Karbonfilm

Redigert av Kenneth (KAH81) (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...