Jump to content

Maling av eldre plastbåt


Svein34

Recommended Posts

Jeg er overhodet ikke ekspert på dette området, men jeg kjøpte en rana 14 som prosjekt. Den plasta jeg nesten under hele vannlinja blant annet. Innvendig vaska jeg og pussa lett over, før jeg malte med bengalakk. Sitter enda like godt og det er 2 år siden jeg malte :) men husk, jeg er ingen ekspert.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Har også brukt Bengalakk på en eldre plastbåt. Vaske med fettløsende først (salmiakk) og pusse kjapt over med litt sandpapir på flater som er veldig glatte. 

 

Holdt i en del år hos meg før jeg måtte legge ett nytt lag. Men så la jeg bare ett strøk i utgangspunktet. I bunnen av båten blir det fort slitt pga tråkk osv, men sånn er det vel bare... 

---

Kan jo vurdere 2-komponent i bunnen av båten, bedre slitestyrke osv men også en helt annen pris. 

Link to post
Share on other sites

Jeg malte dørken i min 15 foter med benagalakk. 1 boks holdt fint til 2 strøk.

 

Når du skal male er det helt klart best å bruke rulle, da får du et mye jevnere å penere resultat.

 

Hvis malingen skal bli best mulig og holde lenge må det være helt fritt for rusk og fett. Hvis du først støvsuger opp eventuelt støv og rusk og så vasker med zalo eller salmiakk så er det bra nok.

Eller så kan du også bruke høytrykksspyler med roterende børste og en dasj  zalo, hvis du har det tilgjengelig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...