Svein34 Startet 9.September.2015 Del på Facebook Startet 9.September.2015 Ønsker tips til invendig maling av en åpen 14 fot plastbåt. Den er fra 80 tallet å har litt grov finish å er noe falmet med tiden. Må den pusses ned først eller er de nokk med rensemiddel. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Jeg er overhodet ikke ekspert på dette området, men jeg kjøpte en rana 14 som prosjekt. Den plasta jeg nesten under hele vannlinja blant annet. Innvendig vaska jeg og pussa lett over, før jeg malte med bengalakk. Sitter enda like godt og det er 2 år siden jeg malte :) men husk, jeg er ingen ekspert. Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Jeg har noe bengalakk her som jeg har vurdert, men er den ikke lett for at den slites vekk med tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Har også brukt Bengalakk på en eldre plastbåt. Vaske med fettløsende først (salmiakk) og pusse kjapt over med litt sandpapir på flater som er veldig glatte. Holdt i en del år hos meg før jeg måtte legge ett nytt lag. Men så la jeg bare ett strøk i utgangspunktet. I bunnen av båten blir det fort slitt pga tråkk osv, men sånn er det vel bare... --- Kan jo vurdere 2-komponent i bunnen av båten, bedre slitestyrke osv men også en helt annen pris. Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 Jeg malte dørken i min 15 foter med benagalakk. 1 boks holdt fint til 2 strøk. Når du skal male er det helt klart best å bruke rulle, da får du et mye jevnere å penere resultat. Hvis malingen skal bli best mulig og holde lenge må det være helt fritt for rusk og fett. Hvis du først støvsuger opp eventuelt støv og rusk og så vasker med zalo eller salmiakk så er det bra nok. Eller så kan du også bruke høytrykksspyler med roterende børste og en dasj zalo, hvis du har det tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 9.September.2015 Del på Facebook Svart 9.September.2015 PS. har du vurdert å ha anti skli i malingen? du får kjøp spesiell sand som er beregnet til å blande i malingen for at det skal bli anti skli. Er veldig kjekt å ha på dørken, kan noen ganger bli litt glatt med bengalakk med vann på. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 2K Polyurethanlakken til Biltema er fin til dette. En dæsj med sandblåsesand oppi lakken gjør den ru og fin på dørken. Hvis er skikkelig matt og ikke har lakkflass ville jeg bare vasket godt over med tynner først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.