Jump to content

Mye vann i toalettskåla, normalt?


Proxor

Recommended Posts

I min båt skjedde dette av og til. Vann-nivået stemte godt med vannlinjen utenfor båten (båten ligger nå på land). Jeg har ikke gjort det ennå, men skal gi en bøy opp på slangen til sjøvannsinntaket (som ikke er der nå, nå er det ingen slik bøy) og regner med at det da forsvinner. Må kanskje montere en lufteventil på toppen av bøyen for å unngå hevertfirkning?

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Er dette et fenomen som oppstår når båten er i fart, eller også når du ligger stille?

 

Hvis problemet oppstår bare under fart så kan det være at inntaks-silen, for vanninntak for skylling, er montert "feil vei".

 

:)

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet frem til sist helg. Skiftet da tilbakeslagsventilen og problemet var løst. Dette er et kjent problem og det kan være lurt å ta denne ut og smøre inn med litt matolje før hver sesong.

Matolje rett i toaletten har hjulpet meg når pumpa har gått tregt - men effekten er kortvarig. Matolje er ikke anbefalt ...

 

* Fortrenger det som allerede er av fett på pakningene

* Har kort levetid, slik at man må bruke matolje ofte, ofte, ofte etterhvert ...

* Setter seg på innsiden av rør og reduserer effektiv diameter på rørene

* Legger seg på toppen av septiktanken, og reduserer potensialet for aerob nedbryting => anaerob nedbrytning => luktplager

 

Vaselin eller vaselinolje er visstnok bedre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...