Jump to content

Favoritthavn?


KPR

Recommended Posts

Hei,

Snart er båtsommeren her for fullt. Vi i Båtliv ønsker å tipse våre lesere om gode havner, både gjestehavner og uthavner langs hele kysten.

Jeg lurte på om noen her på Baatplassen kunne tenke seg å komme med et tips eller to?

Har båtfolket på Baatplassen noen spesielle favoritthavner? Og hvorfor har dere lagt deres elsk på akkurat det stedet?

 

Vennlig hilsen

 

 

Knut Petter Rønne

Redaksjonssjef, Båtliv

Link to post
Share on other sites

Heisan, dersom du kikker litt ned på første bilde du kommer til her på baatplassen.no, vil du finne svært gode beskrivelser geografisk ordnet fra medlemmene

Bare ment som tips.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kikker innom i Havneforumene selv fra tid til annen, men synes ikke det er spesielt stor aktivitet der lenger (ihvertfall ikke i mitt område). Skulle vi tatt ett kollektivt løft for å oppdatere oss litt nå rett før sommeren setter inn for alvor ? Kjekt med noen nye reise mål, og i snekkefart er det begrenset hvor langt av lei man tar seg tid å gå for å sjekke forholdene, blir fort å reise til de man kjenner fra før :blush: ...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Jeg kikker innom i Havneforumene selv fra tid til annen, men synes ikke det er spesielt stor aktivitet der lenger (ihvertfall ikke i mitt område).  Skulle vi tatt ett kollektivt løft for å oppdatere oss litt nå rett før sommeren setter inn for alvor ?  Kjekt med noen nye reise mål, og i snekkefart er det begrenset hvor langt av lei man tar seg tid å gå for å sjekke forholdene, blir fort å reise til de man kjenner fra før  :blush: ...

<{POST_SNAPBACK}>

Det at det ikke er så stor aktivitet der nå, skyldes naturligvis at opplevelser legges inn når man har besøkt forskjellige steder, slik at stille aktivitet nå får vi skylde på vinteren/våren.

 

Det kan også legges til at det senest tidligere i dag ble lagt inn nye opplysninger her......

Link to post
Share on other sites

Jeg lurte på om noen her på Baatplassen kunne tenke seg å komme med et tips eller to?

 

<{POST_SNAPBACK}>

Du ber om tips, og jeg tipser herved om Grimstad. Både gjestehavnen samt kommunens håndtering av båtplasser er verdt å skrive om.

 

Årsakene til dette er at gjestehavnen her er svært godt likt av mange turister. Gjestehavnen utvider sin kapasitet vesentlig (ferdigstillelse i neste uke).

 

Det andre er at Grimstad må være en av svært få kommuner som dekker behovet for båtplasser til selvkost etter behov. For å si det slik, i Grimstad kan du få kjøpt båtplasser på dagen, uten å tenke på at overskudd i havnekassa utvides....... Det er vel ikke mange andre kommuner som kan vise til ledige båtplasser ?

Link to post
Share on other sites

Jeg kikker innom i Havneforumene selv fra tid til annen, men synes ikke det er spesielt stor aktivitet der lenger (ihvertfall ikke i mitt område).  Skulle vi tatt ett kollektivt løft for å oppdatere oss litt nå rett før sommeren setter inn for alvor ?  Kjekt med noen nye reise mål, og i snekkefart er det begrenset hvor langt av lei man tar seg tid å gå for å sjekke forholdene, blir fort å reise til de man kjenner fra før  :blush: ...

<{POST_SNAPBACK}>

Tror nok denne aktiviteten stiger etterhvert som medlemmene her begynner å komme seg mere på tur. Jeg selv har et par nye plasser som er prøvet i år som snart skal legges ut.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Jeg skriver dette med en følelse lik å skrive tilståelse for store synder, men

Jeg trives faktisk i Strömstad.

Er der en bråte ganger i løpet av sesongen.

Ligger stort sett ved fergeleiet, aldri inne i havna.

Der er det rolig og fint. Ordnet vann, strøm og søppel.

Frokost på Doppet.

Ellers er jeg mye å finne i Kostersundet.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Både Norskekysten og Bohuslänkysten i Sverige er full av naturperler.

 

Lofoten har mange vakre steder/fiskevær. Helgelandskysten og vestlandet det samme. Langs sørlandskysten ligger idyllene som perler på en snor, det samme har jeg hørt om Bohuslänkysten (har selv kun vært med båt i Sverige så vidt over grensa,- Strømstad og Koster, flotte steder)!

 

Hvis jeg skulle nevne noen blir problemet at så mange blir utelatt, men likevel kan jeg sporadisk nevne steder som passet oss ekstra bra da vi var der sommeren 2004:

 

- Horten

- Tønsberg

- Stavern

- Svenner

- Jordsbukta på Håøya (utenfor Helgeroa)

- Jomfruland

- Risør

- Kr.sand (dyreparken)

- Strømstad

- Koster

 

MEN dette er KUN for å nevne noen få, det er jo så utrolig mange idyller langs kysten. Hvis været er godt er det jo flott (nesten) overalt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Grimstad er en veldig bra gjestehavn - enig i det. Se omtale

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har alltid likt hjemmesidene dine KOB, er innom de rett som det er og kikker litt.

 

I forhold til når du var her sist er nå gjestehavna økt til anslagsvis det tredobbelte. Nå holder elektrikere og rørleggere på med å bygge ut anlegget. Alt i alt blir det nå en bedre havn, inklusive bølgebrytere på 50 meter ytterst (sørvesten kan være rufsete her inne, merket jeg godt når det virkelig sto på i vinter !)

 

Det kan også legges til at det bildet du har av "Bibben" (for dere uinnvidde, et av de siste bildet under KOB`s urlhenvisning er der avbildet en diger svart/Kvit båt) selger nå diesel fra båt. Kennet har i år pris på ca. 6 kr literen.

 

KOB, når du ankommer Grimstad igjen, og du ser at "Perlen" er inne, ta da kontakt så skal du (hvis jeg har tid) få en omvisning av områdene rundt Grimstad også. (jeg leier meg inn på gjestehavna hele året)

Link to post
Share on other sites

Hei

Hvem er det som vil si hvor de beste stedene er i uthavn er? :confused:

Har man funnet en god plass hvor man liker seg, vil man

gjerne at denne er ledig neste gang man skal ut.

Beklager, men så egoistisk er jeg .

Det skal sies at i Indre Oslofjord er det ikke mange av dem (ledige, fine plasser).

Dette har ført til at det har blitt faste "gjenger" som

ligger på steder hvor de "holder av plasser" til hverandre,

alternativt overser/ikke ønsker andre velkommen.

Heldigvis gjelder dette ikke alle. :smiley:

mvh

giver :seeya:

Link to post
Share on other sites

Har hatt flere favoritthavner, men er ikke alene om å like meg på disse stedene. :smiley: Etterhvert har det blitt så fullt i disse såkalte "favoritthavnene" at jeg har sluttet å oppsøke dem.

 

Før i tiden gikk det sjelden en sommer uten at jeg var innom Nordkoster en eller flere ganger. Dette var min vavoritthavn nummer 1, og vil lå der ofte flere dager i strekk. Det er vel egentlig ikke selve havna som var fovoritten, men øya Nordkoster.

 

Nå er det desverre slutt. Nordkoster har blitt så "overbefolket" at jeg ikke gidder å dra dit mer. Siste gangen jeg var der lå vi på svai, men etter det jeg har hørt er det nå også blitt forbudt å ankre opp i kostersundet. Neste besøk på Nordkoster blir nok vha "kosterbåten" og ikke på egen kjøl :wink:

 

Jomfruland står fortsatt på lista over favoritthavner, men i fjor forlot vi Jomfruland utpå natta pga et j... bråk, så stedet står ikke like høyt i kurs. Hadde ønsker meg en litt "strengere" havnevakt der som kunne dempet værstingene.

 

I Oslofjorden er favoritthavnen båtplassen min. :lol: Ellers liker jeg meg godt på Aker brygge, Steilene, Kaholmen og i Son.

Link to post
Share on other sites

Jeg skriver dette med en følelse lik å skrive tilståelse for store synder, men

Jeg trives faktisk i Strömstad.

Er der en bråte ganger i løpet av sesongen.

Ligger stort sett ved fergeleiet, aldri inne i havna.

Der er det rolig og fint. Ordnet vann, strøm og søppel.

Frokost på Doppet.

Ellers er jeg mye å finne i Kostersundet.

<{POST_SNAPBACK}>

Strømstad er langt bedre enn sitt rykte ( ? ) Lå der en uke i møkkavær i fjor. På MSM er det stille og fint, kort vei til turterreng ( ut av cockpit, så er du der ), kort vei til "byen" ( husk nøkkel til kabelferga ) og det meste innen gangavstand.

Fine priser er det også der..

 

Av steder ellers, er Kosterhamnen ( også kjent som Kilsand ) av favorittene våre. Tilbringer gjerne en uke i strekk der, om forholdene ligger til rette for det. Kort vei inn til land, fine turmuligheter, variasjon, lite jolleaktivitet er momenter vi legger vekt på. Ferga plager oss ikke nevneverdig ( selv om de drar med seg reine minitsunamier..)

 

Väderörna er også knall, ligger som regel på Storö. Der er det fint, og nye bryggeanlegg. Mulighet for en svensk museøl finnes også...

 

Lysekil er fint. Flotte bygniger i Bohusgranit ( spesielt kirken ), koselige folk, og bra tilbud for tilreisende, gjør at iallefall vi trives..

 

Smøgen er et must, men kan være et helvete i fellesferien....

 

Dette er vel av mine favoritter, flere finnes sikkert, men av highlights kommer disse stedene høyt..

 

PS - det finnes et sted, sør i Kosterarkipelaget, der vi gjerne ligger. Vi er de eneste som tør gå inn der ( som jeg har sett ), kartet viser at det er umulig. Hvilket det også er, om man ikke har vært nede med dykkemaske og spana. Stikkord er; tett opp til land ( av alle ting,) deretter skarp dreining. Går nesten i en dobbel S, for å komme meg på plass. Kan da sitte på undervannsgrunne 4 meter bak båten.., ved lavvann er den tørr. Bildet av dette stedet ER lagt et sted på siden her før... :lol:

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

er favoritthavnen båtplassen min.  :lol: 

<{POST_SNAPBACK}>

DER er jeg veldig enig med deg Lasse. I og med at jeg ligger på gjestehavna i Grimstad, har jeg kontakt med folk ustanselig. Båter kommer og går ustanselig, hele året. Butikker rett i nærheten, samt at familien også trives der. Har jeg glemt noe hjemme, er det 5 minutter i bil....

 

Eneste aberet med å ligger der, er guttungen. Det første han sier om morgenen er IS, og det siste han sier om kvelden er IS, samt utallige ganger i løpet av en dag! (Burde egentlig opprette konto på pølsebua :lol:

 

Det er først når vi passerer skoleslutt for sommeren for barna at vi søker ut av båtplassen.

Link to post
Share on other sites

Jeg kikker innom i Havneforumene selv fra tid til annen, men synes ikke det er spesielt stor aktivitet der lenger (ihvertfall ikke i mitt område).  Skulle vi tatt ett kollektivt løft for å oppdatere oss litt nå rett før sommeren setter inn for alvor ?

Bare enig i dette. Tror ikke bare det har med årstiden å gjøre at aktiviteten der er lav. Kan nok være noe i dette med at en ikke vil dele "godbitene" med alle og enhver. Samtidig er det vel utopisk å tro at en i dag kan forvente å ha en uthavn for seg selv.

 

For min del synes jeg det er mest interessant om det legges ut uthavner som ikke står omtalt i de vanligste havnebøkene (Redningsskapets havnebok, Den norske Los osv.).

 

Stå på folkens for flere uthavner i Havneforumet! :smash:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har jo noe med avstander å gjøre.

 

1. Sandspollen

2. Dragsund

3. Horten

4. Mossekanalen

5. Havna på Tjøme

6. Steilene

7. Uthavnene utenfor Sætre.

 

Sandspollen er Sætre-skjærgårdens mekka. Her samles snekkefolket, Pricessfolket og seilerne. Alle finner en fin plass. Noen ligger i klikker. Andre alene. Lun og god havn. Med dagsfersk VG og rykende varme rundstykker fra blide jenter i jolle i helgene. Kjempekoslig for alle som elsker båtliv.

 

Dragsund er en perle nord på Høøya. Litt trang men lun for all slags vær. Med fin kveldsol. Også her preges havna av faste gjester, men det finnes alltid en plass.

 

Horten gjestehavn eller gjesteplassene i Fyllingen båthavn. Valger er ditt. Gjestehavna har sin lune atmosfære hvor en kan ta spaserturer i idylliske omgivelser. Eller bare ligge å døse i Horten gjestehavn, surfe på nettet og shoppe 50 meter fra kaia i byens handlesenter.

 

Mossekanalens sørside har en gjennomgangstrafikk som ikke skjenerer de som har valgt kanalen til landligge. Kort vei til Ole Ertnes kjøttforretning på Jeløysiden som frister båtfolket med all verdens deilige fristelser. La meg legge til at jeg er utflytta mossing, som bare må ha en overnatting i fødebyen i løpet av sommeren.

 

Havna på Tjøme har også sine fristelser. Lun havn og god mat. Bør jeg si mer?

 

Steilene innerst i Oslofjorden har også sitt særpreg. Her har Nesodden seilforening laget i stand en perle for båtfolket. Alltid en plass å finne. Her kan man rusle rundt. Handle i kiosken og grille medbragt ved de mange sittegrupene som er oppsatt.

 

Uthavnene utenfor Sætre er det mage av. Er man lokalkjent kan man ligge longside på de mest intime stedene. Her er det bare å velge.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei,

Snart er båtsommeren her for fullt. Vi i Båtliv ønsker å tipse våre lesere om gode havner, både gjestehavner og uthavner langs hele kysten.

Jeg lurte på om noen her på Baatplassen kunne tenke seg å komme med et tips eller to?

Har båtfolket på Baatplassen noen spesielle favoritthavner? Og hvorfor har dere lagt deres elsk på akkurat det stedet?

 

Vennlig hilsen

Knut Petter Rønne

Redaksjonssjef, Båtliv

<{POST_SNAPBACK}>

Hei - hyggelig at dere fra Båtliv også frekventerer Baatplassen.no

 

Dette med gjestehavner og uthavner blir jo veldig subjektivt, alt etter hvor en ferdes og hva en setter pris på. Men det sorterer dere sikkert ut selv.

 

Selv er vi "Kragerø-frelste" og er mye i skjærgården der om sommeren. Blant uthavnene der vil jeg trekke frem Skutevikskilen, fordi den er så barnevennlig og hyggelig (ikke så mange steder som har sandstrand), og med en veldig trang og spesiell innseiling som medvirker til en litt trolsk effekt. Ofte mange båter, men aldri overfylt da det er god plass. Godt tilrettelagt med bolter i fjellet og mange tilleggingsmuligheter, i tillegg til at en kan ligge på svai. I det hele tatt en fin og sosial havn. Vær dog oppmerksom på at sørvesten kan ta godt der inne, egentlig litt uforståelig. Og så er det et luftspenn i innseilingen.

 

Deretter vil jeg nevne Portør - en fantastisk uthavn helt ute mot havet. Det betyr at den ligger utsatt til hvis det blåser (særlig sørvest), men i sol og stille være er det knapt noe som slår de flotte svabergene. Mange fine tilleggingssteder, god dybde helt inn de fleste steder, mange bolter og god plass. Også utmerket å ligge på svai i selve havna. Det finnes også en liten gjestehavn her hvis du foretrekker det, og i gangavstand fra gjestehavna (eller etter å ha gått til land med gummibåten) finnes 2 spise- og drikkesteder, hvorav særlig Portør Pensjonat gjør at en hensettes til gamle dager. Portør er kanskje ikke den aller mest barnevennlige havnen, siden det er ganske dypt og kun bittesmå strender på steder der det ikke er så greit å legge til.

 

Så må vi ta med Vestre Rauane som også er en kjempefin uthavn, helt ut mot havet. Kanskje ikke stedet du legger deg hvis værmelding er litt dårlig, men en utrolig opplevelse i fint vær. Innseilingene er litt spesielle men er beskrevet på hjemmesiden min og ikke minst i Den Norske Los (og i andre havnebøker).

 

Skal en til gjestehavn i Kragerø-skjærgården vil jeg anbefale Tårnbrygga på Jomfruland. Jomfruland er en veldig spesiell øy, som egner seg godt for fotturer. Her er mye å se, både av flora, rullestensstranden mot havet, fyrtårnene (det gamle kan en gå opp i - for tiden under restaurering utvendig). Her finnes et vertshus med kafe/restaurant, og en langgrunn sandstrand like ved gjestehavna som er fin for de minste. Selve gjestehavna ble bygget ut i fjor, og det pågår fortsatt mudring og utbygging inn mot landsiden. Innerst er det en veldig godt skjermet havn med brygge og plasser med utriggere. Denne ligger innenfor en steinmolo, så her ligger du best hvis du er så heldig å få plass. Utenfor er det nå lagt ut 2 flotte lange betongbrygger, også med utriggere. Det kan være litt urolig, dels pga. mye båttrafikk inkl. ferger, taxibåter og turistbåt fra Kragerø, samt at sørvesten kan ta godt i Jomfrulandsrenna. Vi synes derfor det er best å ligge på østsiden av den østre brygga, alternativt på østsiden av den vestre. Tårnbrygga har blitt veldig populær de siste årene, og det kan til tider være vanskelig å finne plass.

 

Er en først i Kragerø-skjærgården så er jo Kragerø verdt et besøk. Gjestehavna har vel ikke de beste ryktet hva gjelder sanitærtilbud, men det er etter hvert brukbart med plass. Og ikke misnt er byen Kragerø veldig hyggelig å rusle i, med etter hvert mange fine utesteder for å spise litt og ta en øl eller et glass vin. Vi foretrekker den sørlige delen av havna hvor det er flest plasser og lettest å finne plass. Kragerø er også veldig fin å trekke inn til hvis det er litt surt ute på kysten, og det flotte saltvannsbassenget og omkringliggende område på Gunnarsholmen er populært hos ungene.

 

Over i Aust-Agder er jo Risør en kjempekoselig havn. Vi trives veldig godt på dagsbesøk innerst i havna, hvor det gjerne ser helt fullt ut, men hvor det oftere enn en tror er mulig å finne plass. Kanskje er det støyende å overnatte? Vi har ikke forsøkt.

 

Utenfor Risør har en jo Bommen (Pjolter Bay) og ikke minst Perleporten. En veldig koselig og barnevennlig plass men flotte svaberg m/bolter å legge til, og en fin sandstrand for barna. Havna er også veldig godt beskyttet. Innesilingen er smal og grunn (1,5m dyp), men vi kom da inn uten problemer med Hannah II på 32' (se videoen på hjemmesiden), og skal teste Hannah III på 37' i sommer. Satser på at det går bra. Har sett båter på både 40 og 50' der inne, men de største må ta det sydlige innløpet som skal være litt vanskelig. Selv tror jeg 37' kanskje er nær grensen av hva som går inn gjennom det nordlige innløpet.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Utehavn i Mjøsa

Geitholmen, 1 km nord for innseilingen til Tangen er en flott utehavn. Legger til med fronten mot øya og sammtidig godt beskytter møt sør, øst og norda vær fra selve Mjøsa. Ungene har her sin egen sjørøverøy, alt er trykt og godt... ( For spesiellt interiserte er det også mulig å ligge i telt der). Bean there, done that.....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Så hyggelig å se at Båtliv tar seg en tur innom her. Dere er hjertlig velkomne!

 

Her på Baatplassen.no treffer dere masse båtinteresserte mennesker av alle typer og bakgrunner som deler en eneste ting: en stor interesse for alt som flyter.

 

Ettersom KOB tok seg av "høyresiden av Oslofjorden" så tar jeg litt om "venstresiden av Oslofjorden".

 

Jeg er oppvokst med båtturer langs begge sider av fjorden - vi var på seilturer på Bohuslänkysten og Sørlandskysten annenhvert år. Men de siste årene som vi har vært på egen kjøl har det vært Bohuslänkysten som har vært favoritten. Her er mine favoritthavner her:

 

1. Kostersundet: Her starter sommeren for oss. Alltid fullt - og alltid plass til alle. Store sjarmen er å gå på grusveier opp til landhandelen og kjøpe avis og is og handle Findus Marmelade til frokost. Dessuten går det nå en enkel ferge over Kostersundet slik at Sydkoster også kan besøkes

 

2. Tanumstrand er barnas favoritt. Her er det hotel med god frokost og stort badeland med innedørs- og utendør basseng, og en vannskile ungene begynner å prate om 2 dager før avreise. Dessuten er det uterestaurant med grillmeny og band som spiller på "afterbeach". Kanskje ikke den roligste havnen som finnes - men den besøkes alltid. Kvelden brukes til 20 minutters gåtur bort til Grebbestad der røkte reker og tångbrød fortæres til glede for alle.

BildeBilde

 

3. Fjällbacka: En av de vakre klassikerne. Våre bedre halvdelers favoritt for her er sommerens første Rabalder butikk!. Hver sommer blir det nye, stripete gensere og kanskje et nytt skjørt :wink: Hva gjør vi ikke for å få lov til å dra med oss familien i båt :rolleyes: Fjällbacka har også en av kystens vakreste kirker med raket singel rundt, fin minigolfbane og et flot fjell man kan klatre opp på og nyte solnedgangen. I den ytre havnen er det ungdomsherberge med gode dusjmuligheter, også er det er klassisk saltvannsbad som er restaurert der.

Bilde

 

4. På vei fra Fjellbacka passeres Sotenkanalen. Sommerens vakreste eventyr? Etter Sotenkanalen passeres Smögen med glede på vei til BohusMalmön. Fin havn med bunkringsmuligheter, minigolf, Ica butikk, og flotte strender om man velger å bli en ekstra dag. Dessuten har Storebro forhandler her - og da er det alltids en mulghet til å drømme litt langs kaia. Pelle Petterson kles butikk var det også sist vi var der.

 

5. Siste - og kanskje beste havn: Gullhomen. I passe avstand fra BohusMalmøn ligger en av de vakreste, svenske skjærgårdsøyer ved innseilingen til Elløsfjorden. Et perfekt sted for eksursjoner til f.eks. NordWest og Hallberg Rassy som ligger rett på innsiden. Gullholmen har ferske reker, kystens beste Ica butikk, "verdens beste is", flott restaurant, masse gamle skipperhus og flotte turstier for kveldsturer. Dessuten er dusj- og toalettanlegget svært bra her. Anbefales!

Bilde

Bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ett sted jeg kommer tilbake til gang på gang: Missingen!

 

Er jo ofte fullt der på sommeren, men resten av året er ldet herlig øde og villt! Da er det også lov å klatre opp på toppen, inn i fuglereservatet - og kikke på skipstrafikk, stjerner og måne som passerer...

 

Er rart med det - blir liksom noen steder som bare trekker en tilbake gang etter gang...

Link to post
Share on other sites

Vettnet på Nord Koster. Hvorfor? Ungene har noe å drive med hele tiden, ingen biler, flotte badestrender, stärköl på pensjonatet, ferske krabber hver morgen, Rett ved fergeleiet til Kosterbåtene, mange hyggelige bryggerestauranter osv osv. Ta en kikk her: http://www.kosteroarna.com Her er et bilde av THEJO i gjestehavnen på Vettnet samen med 17de mai, en original Fjord 27 fra 1976.

 

Bilde

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Beklager, men så egoistisk er jeg .

Slapp av "giver", du er ikke alene om den holdningen. Vår kyst er så smekkfull av fine plasser at det er omtrent bare fantasien som setter begrensninger. Jeg vil da vel ikke uten videre oppgi mine favorittplasser hverken her eller der. Egoistiskt....? Ja jøss, men ærlig!
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...