Jump to content

Ladekabel VHF

Suzuki

Recommended Posts

Har fått meg en ICOM M21 bærbar VHF, ved hjelp av snille Baatplassen medlemmer.. :yesnod:

Denne har 220V lader, men jeg har ingen 12V lader til denne.

PÅ 220V laderen, står det stemplet 12V 200mA. Regner med den har strømbegrenser, for å unngå å "koke i filler" Ni-Cad batteripakken.

Tenkte med bla.a bakgrunn i DENNE tråden, spesielt #10 fra Ingar, at det burde fint mulig å lage sin egen lader, som gir 12V ut, og maks 200mA. Eller er 50mA kanskje like greit ? Kan jo sikkert oppbevare VHF en 4 ggr lengre i holderen da, eller tar jeg feil ?

Regner med at mobilladere til bil, er konstruert på samme måten ?

Noen som tør forsøke seg med litt ressonnering rundt emnet; eller mener de har fasiten ?

Suzuki

No boat needed..

PÅ 220V laderen, står det stemplet 12V 200mA. Regner med den har strømbegrenser, for å unngå å "koke i filler" Ni-Cad batteripakken.

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer med radioen.

Men ta deg råd til å kjøpe Desk Top Adapter BC-150 og DC Power Cable OPC-515L

så er du iallefall garantert riktig lading.

Geir :sailing:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

• 1 year later...

henter opp igjen denne, er det noen som veit om nettsjapper som selger utrustning til ICOM ?

Forsøkte meg på forhandlerne rett før ferien i fjor, de fleste ville bare selge meg en ANNEN radio, som de underlig nok hadde ladekabel på lager til...

Suzuki

No boat needed..

Gratulerer.

Jeg har nå CP-17L på lager jeg...

Og den erstatter 230V adapteret til desktop laderen, samt at den har støyfilter innebygd.

Eller så er det jo OPC-515 dersom du vil hoppe over sig-plugg ( dog uten filter )

Begge står jo i pdf du selv linker til ?

Og begge har ca samme prisen på hysteriske 150,- for CP-17L

Er dermed litt usikker på poenget ditt her kanskje..

Det du desverre skal være klar over, er at Icom'ene generelt ikke skal stå på under lading; de klarer ikke å gå over i vedlholds lading da, så batteriet går meget fort unnabakke da.

Så det så

Edited by BjarneBob (see edit history)