Jump to content

Ladekabel VHF


Suzuki

Recommended Posts

Har fått meg en ICOM M21 bærbar VHF, ved hjelp av snille Baatplassen medlemmer.. :yesnod:

Denne har 220V lader, men jeg har ingen 12V lader til denne.

 

PÅ 220V laderen, står det stemplet 12V 200mA. Regner med den har strømbegrenser, for å unngå å "koke i filler" Ni-Cad batteripakken.

 

Tenkte med bla.a bakgrunn i DENNE tråden, spesielt #10 fra Ingar, at det burde fint mulig å lage sin egen lader, som gir 12V ut, og maks 200mA. Eller er 50mA kanskje like greit ? Kan jo sikkert oppbevare VHF en 4 ggr lengre i holderen da, eller tar jeg feil ?

 

Regner med at mobilladere til bil, er konstruert på samme måten ?

 

Noen som tør forsøke seg med litt ressonnering rundt emnet; eller mener de har fasiten ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

henter opp igjen denne, er det noen som veit om nettsjapper som selger utrustning til ICOM ?

 

Forsøkte meg på forhandlerne rett før ferien i fjor, de fleste ville bare selge meg en ANNEN radio, som de underlig nok hadde ladekabel på lager til...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Gratulerer.

 

Jeg har nå CP-17L på lager jeg...

 

Og den erstatter 230V adapteret til desktop laderen, samt at den har støyfilter innebygd.

 

Eller så er det jo OPC-515 dersom du vil hoppe over sig-plugg ( dog uten filter )

Begge står jo i pdf du selv linker til ?

 

Og begge har ca samme prisen på hysteriske 150,- for CP-17L

Er dermed litt usikker på poenget ditt her kanskje..

 

Det du desverre skal være klar over, er at Icom'ene generelt ikke skal stå på under lading; de klarer ikke å gå over i vedlholds lading da, så batteriet går meget fort unnabakke da.

 

Så det så

Redigert av BjarneBob (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...