Jump to content

Nyinstallert led-lanterne får sikring til å gå


huffameg

Recommended Posts

Hei, eg har ei utfordring med ei lanterne. I går skrudde eg fast ei horisontal, samanslått, vasstett led-lanterne. Eg kopla ledningane saman med ei lang skjøteledning oppunder kanten i ankerrommet, hadde på vaselin på kontaktpunkta og teipa godt rundt med el-teip.

 

Heile sulamitten kopla eg på panelet med sikringar, og i 12V batteri. Rett etter at eg hadde gjort jobben testa eg brytaren og lanterna funka som den skulle.

 

Men når eg prøver igjen så går sikringa kvar gong. Eg har prøvd å kople på fleire ulike brytarar som har fungert med andre lys inni kahytten og andre lanterner, men sikringa berre går. Sidan det er ei led-lanterne så trekk den veldig lite straum.

 

Kva kan vere problemet? Kan det vere ujamn straum på batteriet - det er eit gammalt blybatteri, og eg aner ikkje kva stand det er i. Det hadde ikkje kome vatn på ledninga såvidt eg kunne sjå, så eg veit ikkje om det er ei god forklaring. Og viss koplinga mi er dårleg så burde vel ikkje noko ha skjedd? Eg har ikkje straummålar, diverre.

Link to post
Share on other sites

Hei, eg har ei utfordring med ei lanterne. I går skrudde eg fast ei horisontal, samanslått, vasstett led-lanterne. Eg kopla ledningane saman med ei lang skjøteledning oppunder kanten i ankerrommet, hadde på vaselin på kontaktpunkta og teipa godt rundt med el-teip.

 

og el-teip kan godt vera svaret, som ogso Boble nemner. Ta oppatt skøyten og press på raude skjøtehylser, so vil eg tru det kjem seg. Bildet er stolen frå Biltema og viser ei hylse med krymp. Der kan endane krympast med varme so det vert vanntett.

Forresten - ver litt forsiktig med varmen, for det er lett å ødeleggja plasten på ledningen med for mykje varme.

bilde

 

Magne

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Eg treng ikkje noko loddeapparat for dette? Er det nok å bruke hårfønar? Eg har ikkje noko varmepistol, og eg har heller ikkje noko kabelskotang. Er det nok med vanleg tang?

 

Kva med dette vaselinopplegget – har det noko for seg?

Eit tilleggsproblem er at det er megaknot å skulle ta opp att ledninga. Skjøten er så utilgjengeleg at eg må trekke ut at ti meter ledning.. Menmen.. Det er vel mest mitt problem..

Redigert av huffameg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, man får neppe noen fornuftig motstandsavlesning på en LED-lampe, hvis den da ikke har en fullstendig kortslutning.

En annen sak er at av og til kan det være greit å be om fingerhjelp fra en som har et minimum av peiling på strøm, spenning og motstand ...  :saint: :saint:

 

Det er vel en målbar motstand i en LED? Jeg vet at motstanden varierer med strømtrekket, men her er man jo bare interessert i å måle 0 ohm vs > 0 ohm.

Link to post
Share on other sites

Sjekk sikring først. Du trenger verken loddebolt el hårføner☺ vist du har dratt koblingen som du laget ti meter så kan det jo hende den er dårlig.. ja det letteste er kabelskotang å kabelsko (skjøt) så Elteip rundt. Har du ikke plass til kabel sko der du skal trekke så er nok løsningen å lodde ledningene fint sammen og teipe over.Di kjempeflinke bruker krympestrømpe men en god elteip funker og.strammes godt rundt. Når du har det av så sjekker du samtidig at lampa fungerer. Er den ødelagt så er det lettere å bytte nå. Så nå bilde av kabelskoen.☺ di er fine og det holder med en lighter ?

Redigert av boble65 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva med å ta ut Led pæra og  teste bryteren, ryker sikringen er pæea "ok" , men ledningene kortslutta.

Og et nytt opplegg med Skjøtehylser. 

 

Det er ikkje særleg lett å ta ut pæra – heile lanterna er nær hermetisk lukka.

 

Eg har også litt lite tru på at det er lanterna det er noko gale i. Er ikkje sånne led-lanternar nettopp utruleg driftsikre?

Link to post
Share on other sites

. . . eg har heller ikkje noko kabelskotang. Er det nok med vanleg tang? . . . .

NEI! Skal du bruke slike skjøtekontakter eller for den slags skyld tilsvarende flatstiftkontakter, er det kun en ordentlig kabelskotang med retursperre som duger. Du får en slik tang for kr.189,- (art.nr. 12677) hos Biltema.

 

 bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Eg treng ikkje noko loddeapparat for dette? Er det nok å bruke hårfønar? Eg har ikkje noko varmepistol, og eg har heller ikkje noko kabelskotang. Er det nok med vanleg tang?

 

Kva med dette vaselinopplegget – har det noko for seg?

Eit tilleggsproblem er at det er megaknot å skulle ta opp att ledninga. Skjøten er så utilgjengeleg at eg må trekke ut at ti meter ledning.. Menmen.. Det er vel mest mitt problem..

Ingen lodding av dette, det er krympeskjøt. Om hårføner er nok - eg tviler, fordi at eg reknar med at denne plasten treng meir temperatur enn nakken til dama di toler. Derimot, lighter og tålmodighet bør gå bra. Eg antar at vaselinen ikkje gjer noka skade, om den gjer nytte tviler eg på.

Link to post
Share on other sites

Det er ikkje særleg lett å ta ut pæra – heile lanterna er nær hermetisk lukka.

 

Eg har også litt lite tru på at det er lanterna det er noko gale i. Er ikkje sånne led-lanternar nettopp utruleg driftsikre?

Jo, de holder normalt lenge, men det er unntak.

Det normale er å ha reservepære og skifte den når pæren ryker, men du må ha reserve lanterne for å bytte. 

Lever den inn og få en du kan skifte pære i, hvis ikke Led-lanternen er billigere en pæren da, da er det bedre å ha en

reserve Led-lantern på lur.  (men mer jobb)

Men uansett må du kople ned Led-lanternen og prøve den med to andre ledninger "med sikring" for å se om  Led-lanternen er ok.

Hvilken lanternemerke er det du har?

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Takk for gode svar.

Eg tok opp koplinga, og det var heilt klart mitt eiget, slette arbeid som var årsaka.

Eg har ikkje ein loddebolt, så eg har brukt ein skjøt som det er bilete av over og ein kabelskotang. Men: Eg har heller ikkje noko varmepistol. Eg prøvde med lighter, men fekk det ikkje heilt til. Det byrja å bli misfarge, så eg turde ikkje halde fram. Eg gjer nok noko gale her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...