Stjernen ! Startet 14.September.2015 Del på Facebook Startet 14.September.2015 (redigert) Hei har tenkt og kjøre en systemrens på motorens saltvanns side ! Det jeg lurer på er vilken metode 1 el 2 ? 1. stenge sjøvanns inntaket fylle på via sjøvannsfilter,og la dette stå en dag el 2 ,så åpne og kjøre alt ut. 2. Ta ut impeller og ta av slangen for saltvannsutløp ved eksos og sette inn en pumpe,slik att dette sirkulerer en dag ca. Metode 1 er jo klart enklest,men kansje ikke så effektiv som metode 2?! Noen erfaringer om hva som lønner seg ? Redigert 14.September.2015 av Hmm ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 (redigert) Vil anbefale det siste. Er iallefall mine erfaringer at det fungerer 100%. Og så må du passe på å få systemet fylt helt opp, dvs. at pumpesystemet/reservoaret må settes høyere enn høyeste punkt på motorene. Ved første løsning fører du masse dritt som har løsnet gjennom rensen videre ut i systemet så snart du starter motoren. Kan i verste fall blokkere siste veksler, innstikk for hylsekjøling etc. Det blir heller ikke like god effekt. Redigert 15.September.2015 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jarl-Espen Svart 15.September.2015 Del på Facebook Svart 15.September.2015 (redigert) Vil anbefale det siste. Er iallefall mine erfaringer at det fungerer 100%. Og så må du passe på å få systemet fylt helt opp, dvs. at pumpesystemet/reservoaret må settes høyere enn høyeste punkt på motorene. Ved første løsning fører du masse dritt som har løsnet gjennom rensen videre ut i systemet så snart du starter motoren. Kan i verste fall blokkere siste veksler, innstikk for hylsekjøling etc. Det blir heller ikke like god effekt. Jeg laget en blanding med system rens som jeg tømte i sjøvannsfilteret mens motoren gikk. ( stengte sjøvannsventilen og åpnet lokket før jeg startet) så fylte jeg systemrens i sjøvannsfilteret til det begynte å skumme i eksosen. Jeg har fast akslinger og eksos ut bak båten så det var lett å se. Deretter lot jeg dette stå noen dager. Dette funket veldig bra for meg og jeg merket stor forskjell på tempen på motoren. Det var forresten en kamd 300. Redigert 15.September.2015 av Jarl-Espen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.