Martin Blomberg Startet 15.September.2015 Del på Facebook Startet 15.September.2015 Jeg har fått overhalt min Perkins 4.107 motor. Bestilte overhaulkit fra parts4 enginges (http://www.parts4engines.com/perkins-4-107-engine-overhaul-kit/) + en del andre saker som ble fikset når motoren allikevel var åpnet (nye dyser og ny vannpumpe til glykolen). Etter overhalingen har motoren blitt fyllt på med ny olje (mineralolje fra Statoil). Kjørt et par ganger i noen korte omgange i prøvebenk, men uten glykol. Etter det ble den transportert og montert inn i båten (ca begynnelsen av juli). Etter det har den ikke blitt startet. Hvordan vinterkonserverer jeg nå best denne overhalte motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 17.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2015 Bumper denne opp igjen. Er det noen forskjell på å vinterkonservere en motor som har vært i bruk under en hel sesong vs en overhalt motor som ikke har vært kjørt mer enn noen minutter? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Ville vinterkonservert på normal måte, men droppet oljebytte. Tatt olje/filter bytte til neste år, midt på sommeren og nytt olje/filter bytte før opptak neste høst. Dette hvis du har normal driftstid på motor neste sommer med ca 70-100 gang timer. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 20.September.2015 Del på Facebook Svart 20.September.2015 Jeg ville fylle opp med kjølevæske og startet opp for å få ut all luft. Deretter vanlig konservering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.