Mons Olav Startet 16.September.2015 Del på Facebook Startet 16.September.2015 Sikkert ti lag er nå fjernet på min Hansvik 18 combi.Noen mindre hakk og småsår i gelcoaten er det men ikke så mange.Bunnen har nå en lett blå/hvit farge ettet det inderste laget med bunnstoff,er altså skrapt rent helt innpå gelcoaten. Skal jeg sparkle hakk ol. og rulle på feks. primer/grunning og så nytt bunnstoff utenpå der,eller skal jeg rulle på tokomponent antipest/epoxy å fylle småsår og hakk men den og så bunstoff? Tips mottaes med takk. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Lars K Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Jeg ville renset hakk og sår og sparklet dem. Så 2-4 lag med epoxygrunning deretter bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Ville sparklet hakk og lagt 1k heftprimer for bunnstoff. På gammel båt er det aldri lurt å forsegle evt fukt inni skroget med antipest epoxybehandling. I så fall må du få takstmann til å måle fukt først Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tskjei Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Enig med Sæbø. Kjør Vinylprimer i stedet for epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 17.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2015 Ok da blir det ikke epoxy.Takker. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Lars K Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Vil ikke vann kunne trenge seg inn hvis ikke skroget er tett da? Jeg har alltid brukt epoxy på gamle båter,men de har vært helt tørre før jeg begynte da. Hvordan fungerer heftprimer\vinylprimer i forhold? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 17.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2015 Hei.Nå er jo denne båten,en Hansvik 18 combi ifra 1987 ,og så vidt jeg kan bedømme har det aldrig vert noen primer på denne.Kun bunnstoff rett på bunnen. Skulle vel tro att har den overlevd siden 87,uten noen form for pest/blærer så går det nok bra i 25 år til uten epoxyprimer... Har kjøpt Biltemas primer i dag og ruller på den etter att hakk og sår er spaklet,bunnstoff utenpå tilslutt. Takker alle for svar. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
tobixen Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 Det er litt delte meninger om epoxyprimer. Årsaken til at man ønsker å bruke epoxyprimer er jo å unngå plastpest, men enkelte her tror at fukt innesperret bak epoxyprimer oftere forårsaker plastpest enn hva det forebygger. http://www.baatwiki.no/wiki/Plastpest http://www.baatwiki.no/wiki/Epoksyprimer Dersom man tar båten opp av vannet hver vinter og høyttrykksspyler, tror jeg ikke det er vits i epoxyprimer - men dette er kanskje mer religion enn viten? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.