Jump to content

Skrapt vekk gammelt bunnstoff hva nå


Mons Olav

Recommended Posts

Sikkert ti lag er nå fjernet på min Hansvik 18 combi.Noen mindre hakk og småsår i gelcoaten er det men ikke så mange.Bunnen har nå en lett blå/hvit farge ettet det inderste laget med bunnstoff,er altså skrapt rent helt innpå gelcoaten.

Skal jeg sparkle hakk ol. og rulle på feks. primer/grunning og så nytt bunnstoff utenpå der,eller skal jeg rulle på tokomponent antipest/epoxy å fylle småsår og hakk men den og så bunstoff?

Tips mottaes med takk.

Båt med fjernkontroll

Link to post
Share on other sites

Hei.Nå er jo denne båten,en Hansvik 18 combi ifra 1987 ,og så vidt jeg kan bedømme har det aldrig vert noen primer på denne.Kun bunnstoff rett på bunnen.

Skulle vel tro att har den overlevd siden 87,uten noen form for pest/blærer så går det nok bra i 25 år til uten epoxyprimer...

Har kjøpt Biltemas primer i dag og ruller på den etter att hakk og sår er spaklet,bunnstoff utenpå tilslutt.

Takker alle for svar.

Båt med fjernkontroll

Link to post
Share on other sites

Det er litt delte meninger om epoxyprimer. Årsaken til at man ønsker å bruke epoxyprimer er jo å unngå plastpest, men enkelte her tror at fukt innesperret bak epoxyprimer oftere forårsaker plastpest enn hva det forebygger.

 

http://www.baatwiki.no/wiki/Plastpest

http://www.baatwiki.no/wiki/Epoksyprimer

 

Dersom man tar båten opp av vannet hver vinter og høyttrykksspyler, tror jeg ikke det er vits i epoxyprimer - men dette er kanskje mer religion enn viten?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...