Verus Startet 17.September.2015 Del på Facebook Startet 17.September.2015 Er det noen som har forslag til type polish / behandling av mørk blått glassfiber skrog som klarer å beholde glansen gjennom sesongen uten å bli for matt av sol og saltvann? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Polish hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Nei det tror jeg ikke finnes. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Du må endre emnetittel Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
WGM Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Gjør som Idars sier, les reglene og endre tittelen ellers blir tråden stengt. Selv har jeg brukt Mequars (eller hva det nå heter) one step compound + forsegler fra samme produsent i vår og den holder glansen fint ennå på den blå skrogsiden.Denne siden ligger mot solen hele sommeren. På "skyggesiden" brukte jeg TC Nano og kan egentlig ikke se noen forskjell på de. Blanke og fine begge to Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.September.2015 Del på Facebook Svart 17.September.2015 Meguiars one step compound har vært bra på mitt blå skrog også:) ikke nypolert lenger så klart, men godkjent.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
WGM Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 Et lite ekstra tips:Jeg spyler skroget med ferskvann hver gang jeg legger fra meg båten i hjemmehavna for noen dager. Samme i ferien hvis jeg har vært ute og kjørt i litt sjø.Min indre stemme forteller meg at å fjerne saltet fra gelcoaten med jevne mellomrom er fornuftig for å beholde glansen lengst mulig. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 Har brukt div Meguiars produkter på bil, og er veldig fornøyd med resultatet og ikke minst hvor fint det er å jobbe med. Prøvde ut Meg rubbing wax og shine på sønnen sin båt i år. Den var matt og stygg i gelcoaten da vi kjøpte den og blåstripa var matt.. det er en 2009 modell. her er resultatet. bildet ble tatt i august på slutten av sessongen og blåstripa ser bra ut! Vi har ferskvann på brygga og Askeladden spyles bestandig når vi drar fra hytta.. vasker den også med bilsjampo for å få av saltvannet..ikke bruk Zalo for det tar knekken på poleringa Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.