Jump to content

Beste polish for mørkeblått glassfiber skrog?


Verus

Recommended Posts

Gjør som Idars sier, les reglene og endre tittelen ellers blir tråden stengt.

 

Selv har jeg brukt Mequars (eller hva det nå heter) one step compound + forsegler fra samme produsent i vår og den holder glansen fint ennå på den blå skrogsiden.
Denne siden ligger mot solen hele sommeren. På "skyggesiden" brukte jeg TC Nano og kan egentlig ikke se noen forskjell på de.

Blanke og fine begge to :smiley:

Link to post
Share on other sites

Et lite ekstra tips:
Jeg spyler skroget med ferskvann hver gang jeg legger fra meg båten i hjemmehavna for noen dager. Samme i ferien hvis jeg har vært ute og kjørt i litt sjø.
Min indre stemme forteller meg at å fjerne saltet fra gelcoaten med jevne mellomrom er fornuftig for å beholde glansen lengst mulig.

Link to post
Share on other sites

Har brukt div Meguiars produkter på bil, og er veldig fornøyd med resultatet og ikke minst hvor fint det er å jobbe med. Prøvde ut Meg rubbing  wax og shine på sønnen sin båt i år. Den var matt og stygg i gelcoaten da vi kjøpte den og blåstripa var matt.. det er en 2009 modell. her er resultatet. bildet ble tatt i august på slutten av sessongen og blåstripa ser bra ut!  Vi har ferskvann på brygga og Askeladden spyles bestandig når vi drar fra hytta.. vasker den også med bilsjampo for å få av saltvannet..ikke bruk Zalo for det tar knekken på poleringa

 

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...