Jump to content

Kai - flytebrygge på Randøy - Boknafjorden?


Baracuda

Recommended Posts

Ølesund (butikken) er ikke ment for overnatting, og det er nokså urolig der.

 

Kommer litt ann på hva slags båt du har, og hvor/hva dere skal på Randøy, men det er fint på sørøstsiden, både Sandangervågen (ikke vært der på en stund, mistenker de har bygd ut hyttefelt der i det siste), og i kvaløusundet hvis du ikke stikker for dypt.

 

I enden (vest siden) er det fint i kotavågen/furetangen (det er en gjestebrygge der og, i tilknyttning til det kristne anlegget). Aller finest er det nok på innsiden av Svansholmen samme sted.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke så unaturlig at når en organisasjon anlegger et bryggeanlegg eller andre fasiliteter ønsker de å prioritere deltakere på egne arrangement. Dette tror jeg også gjelder idrettslag og andre frivillige organisasjoner. Jeg vet at det ikke er åpent for andre enn påmeldte ti dager i juli under båt&bibel. Det er også et stort arrangement i pinsa, men da pleier det også å ligge en del båter som ikke deltar på arrangementet.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet at det ikke er åpent for andre enn påmeldte ti dager i juli under båt&bibel. 

Båt og bibel, som for øvrig er ganske gøy - er eit ope arrangement utan påmelding om du kjem med båt, men du må registrera deg og betala arrangementsavgift.  Furutangen er ein leirstad for barn og unge, og bryggeanlegget er alkoholfri sone, men ope for alle når det ikkje er arrangement.

 

Når det gjeld bryggeforholda, er det meir en djupt nok for oss, og vi stikk 2,4m.  På ytre brygge er det fjell i nordaustre enden, så der er det lurt å legga ankeret litt lenger ut enn vanleg, eller å bruka ei av blåsene som ligg der.  Austavinden kan ta hardt på denne sida av Kådavågen, så om det er meldt sterk austleg vind er ikkje dette det smartaste valet for overnatting.

Link to post
Share on other sites

Hvis du Kan kjøre landveien til Randøy fra der du ligger med skuta, så tror jeg Fister er både bedre og muligens nærmere enn Hjelmeland...

Selv om både campingen og butikken er nedlagt så vidt jeg har hørt (ikke vært der på en stund)

 

Sandangervågen på randøy er jeg også usikker på om har fått brygge nå....

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Til orientering så har vi hatt en fantastisk tur til Randøy og vi lå som tidligere nevnt på Furutangen.

Fantastisk plass der både vi og speiderne våre storkoste seg heile helgen.

Dette stedet har jeg ikke visst om, selv om jeg har gått forbi disse øyene en mengde ganger.

Det blir ikke siste gangen jeg legger turen innom Furutangen, og jeg kan godt anbefale stedet til andre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...