Jump to content

Justerbare motorfester trebåt?

Muhammed

Recommended Posts

Jeg skal bytte motor i Sjekta mi, og tenkte å lage justerbare motorfester for høyde.

Dette har jeg tenkt til å gjøre slik:

Noen som har innspill?Bilde

Dimensjonene på boltene hadde jeg tenk å bruke M14

Hei Dospen!

Skjønner filosofien din bak dette ,men er litt skeptisk til resultatet,med mindre du plasserer noen store 4-kant skiver som er minst like store som festeørene på motoren,under den nederste mutteren som klemmer mot fundamentet. Også var det dette med høyden da?

Jeg ville vel heller SKIMSE den opp med passende mellomlegg, hvis motoren må OPP!!!!

Det son er greia er at jeg ikke vil bygge om på fundamentet, foran er det greit der skal motoren oppog jeg kan godt skimse, men motoren skal ned bak og jeg har ikke lyst til å begynne å sage i fundamentet.

Det er for så vidt greit det du gjør der. Personlig ville jeg shim'et under under boltene. Særlig den dobbeltknekken du har i bakkant kan være en "vibrasjonsfelle", det vil da bli mer stabilt med shims og gjennomgående bolt enn kontramuttere på hver side av (flatt)jern. Vær sikker på at du har tilstrekkelig styrke i systemet.