Jump to content

Dekksgjennomføring for coax


Dassic

Recommended Posts

Jeg leter etter en god løsning for å kjøre 4 stk coax-kabler (6mm) gjennom dekk. På Maritim ble jeg anbefalt å bruke 4 stk (sølvfarga) 6mm dekksgjennomføringer. Dette synes jeg blir en smule uestetisk. Så i utgangspunktet for meg å bruke en stor gjennomføring, og tette denne med Sika - men noen fraråder meg dette (vanskelig å få tett?). Jeg lurer derfor på om noen vet om bedre løsninger?

Link to post
Share on other sites

Har også sett disse svanehals-gjennomføringene. Men de jeg har sett er relativt store, så da vil det faktisk ta seg bedre ut med 4 små gjennomføringer. Hva har resten av folket gjort når det skal monteres VHF, GPS-antenne, TV etc, som krever nye gjennomføringer?

Link to post
Share on other sites

Ta en titt på www.byggplast-batprylar.se, der finner de "Cabelport" nr. 5486 SEK 665. Her kan du også trekke gjennom kontakter på opptil 49 MM dia. Det kan begrense skjøter under dekk. Ellers så finner du en standard 40 MM svanehals nr. 5498 til SEK 495, eller vanlige gjennomføringer til SEK 29.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...