mikaels Startet 20.September.2015 Del på Facebook Startet 20.September.2015 Jag är sugen på att köpa en Khamsin. Är det stor skillnad på upplevelsen att köra en 35a med D6 jämfört med den "gamla" 34an med Kad300? Tacksam för goda råd! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.September.2015 Del på Facebook Svart 20.September.2015 34 med KAD300 går det vel ann å komme til i motorommet? I 35 med D6 er det hysterisk trangt Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
sap_2000 Svart 20.September.2015 Del på Facebook Svart 20.September.2015 Det er endel mer punch i 35 med D6. Synes den går bedre i vannet i lavere planingshastigheter også på tross av ekstra vekt av D6 da skroget er forlenget under vannlinjen akter som gir mer bæring. Når det er sagt, så er det som WGM sier meget trangt over, mellom og på hver side av motorene med D6 da de står langt akter og dørk/ badeplattform går 2/3 frem over motorene. Sinken i intercooler på SB motor er vanskelig å komme til og det er en risk for at det blir forsømt... Om du vurderer en Khamsin med D6 så hadde jeg forvisset meg om at alt av oppgraderinger som gjelder akterkant av motorer, som bytte av eksosrør, trimslanger på skjoldet etc er utført da dette antagelig krever at motorer må ut av båten. Pga motorrommets utforming er ikke det en enkel operasjon. Feks er bytte av girvaiere og evt rorindikatorvaier er ingen enkel jobb. Jeg har hørt Windy laget et eget U-formet spesialåk med lav profil for å få heist motorene frem og opp ved garantiarbeid. Når motorene ble montert ved bygging, så lå overbygget opp-ned ved siden av båten. Tilgangen til motorer var selvfølgelig meget bra før "lokket" ble satt på. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 20.September.2015 Del på Facebook Svart 20.September.2015 Vp har slutta å bytte sink på varmevekslerne. Sitér dette innlegget Link to post
mikaels Svart 20.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2015 Stort tack för alla svar så långt! Väldigt värdefullt att få erfarenheter från er som har bättre koll. Körde en 34a nyligen. Underbar båt! Men det hade varit kul med ett par knop till! Båten upplevdes så solid och tyst att den mått bra av större motorer. Men frågan är om skillnaden är värt extrakostnaden? Det kanske är overkill med D6 370? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.September.2015 Del på Facebook Svart 21.September.2015 Efter lige at have solgt en båd med D6 er det min erfaring, at det nok er lettere at sælge en båd med D6-ere end en med KAD-motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2015 Del på Facebook Svart 21.September.2015 Det er enorm forskjell mellom kad 300 og D6 350/370. Kad 300 kan sammenlignes med d4260/300 Sitér dette innlegget Link to post
mikaels Svart 21.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2015 Måste försöka provköra en 35a märker jag! Tack för alla svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.