Jump to content

Windy Khamsin D6 eller Kad300


mikaels

Recommended Posts

Det er endel mer punch i 35 med D6. Synes den går bedre i vannet i lavere planingshastigheter også på tross av ekstra vekt av D6 da skroget er forlenget under vannlinjen akter som gir mer bæring.

 

Når det er sagt, så er det som WGM sier meget trangt over, mellom og på hver side av motorene med D6 da de står langt akter og dørk/ badeplattform går 2/3 frem over motorene. Sinken i intercooler på SB motor er vanskelig å komme til og det er en risk for at det blir forsømt...

 

Om du vurderer en Khamsin med D6 så hadde jeg forvisset meg om at alt av oppgraderinger som gjelder akterkant av motorer, som bytte av eksosrør, trimslanger på skjoldet etc er utført da dette antagelig krever at motorer må ut av båten. Pga motorrommets utforming er ikke det en enkel operasjon. Feks er bytte av girvaiere og evt rorindikatorvaier er ingen enkel jobb.

 

Jeg har hørt Windy laget et eget U-formet spesialåk med lav profil for å få heist motorene frem og opp ved garantiarbeid.

Når motorene ble montert ved bygging, så lå overbygget opp-ned ved siden av båten. Tilgangen til motorer var selvfølgelig meget bra før "lokket" ble satt på.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Stort tack för alla svar så långt! Väldigt värdefullt att få erfarenheter från er som har bättre koll.

 

Körde en 34a nyligen. Underbar båt! Men det hade varit kul med ett par knop till! Båten upplevdes så solid och tyst att den mått bra av större motorer. Men frågan är om skillnaden är värt extrakostnaden? Det kanske är overkill med D6 370?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...