Jump to content

noen som har erfaring med plastimo gummibåt


ingelinn

Recommended Posts

Som emnetittelen sier, lurer på om det er noen som har erfaring med  plastimo 240 lj. gummibåt. iriterter meg grønn over gummibåten jeg har idag som enten henger etter og bremser eller ligger fremfor masten og sperrer for sikt fremmover og er altfor arbeidskrevende å blåse opp for hver gang man skal bruke den og ikke minst nermest tar en halv lugar når den skal lagres under dekk. ser at plastimo 240 lj er en av di allerminste i sammen pakket tilstand og uten stiv dørk.Er det noen som har prøvd den ?

Redigert av ingelinn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har den samme båten.. skulle liksom ha den med på hver båttur i fjord men det var noe jævla drit. Stor tung liten gummibåt. Til slutt ble det snap daviter... da datt festene av hele båten. da fikk jeg nok og heiv den bak båten i tau. Annbefaler denne båten med å lage ny dørk og større motor enn 6 hk. Ellers har jeg hatt mye glede av denne båten og opplevd mye rart. Litt ustødig men tåler mye før den velter, for dette har også vert prøvd (uten motor). Har en 5 hk mariner på denne.- akkurat lit for liten

 -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk den i plan ingelinn men da må det være helt stilt ute eller medvind. Får den ikke åppå med litt motvind. Det som står at er max motor er ikke helt sant. Det som er viktig er max vekt på motoren. Mener å huske at denne båten tålte mye vekt på motor. Skaff deg en 6/8 hk motor, da har du deg en kjekk båt! Skal se imorrå om jeg får fram noe bilder

 -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Link to post
Share on other sites

det eg hadde sansen for e jo størrelsen når båten er nedpakket. planlegger jo å pakke jolla ned når man seiler lengere distanser. å bruke den til å komme seg i land når man ligger i uthavn og for anker. så motoren eg har i dag(3,5hk.) kan man bare glemme hvis man skal ha mer en 4 knop

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...