39fotern Startet 24.September.2015 Del på Facebook Startet 24.September.2015 Vet allerede om det som er ny oppstartet i Son.Nå som hummersesongen er igang, hadde det vært fint å solgt litt hummer!Noen som vet om noe i nærheten av Drøbak? Ellers i Oslofjorden/østlandet Sitér dette innlegget Link to post
hjg Svart 24.September.2015 Del på Facebook Svart 24.September.2015 (redigert) http://www.fiskeridir.no/Fritidsfiske/Noen-utvalgte-arter/Hummer På kyststrekningen fra svenskegrensen til og med Sogn og Fjordane er det tillatt å fange hummer fra 1. oktober klokken 08.00 til og med 30. november. Redigert 24.September.2015 av hjg (see edit history) Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
Komodo Svart 24.September.2015 Del på Facebook Svart 24.September.2015 Nå er vel strengt tatt ikke hummersesongen i gang ennå, men når det gjelder mottak så er Utgårdskilen på Hvaler det største fiskemottaket øst for Lindesnes. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
alfaalfa Svart 25.September.2015 Del på Facebook Svart 25.September.2015 Brødrene Berggren i Sandefjord er et stort fiskemottak. Distribusjon på store deler av Østlandet. Skal ikke begi meg ut på størrelsesdiskusjon. Men det er langt unna Drøbak... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.September.2015 Del på Facebook Svart 25.September.2015 Hvis du regner forberedelser som en del av sesongen så begynte den i august her i huset. Da var varanen ute og fisket makrell som ble saltet. Så du skal kanskje ikke undervurdere reptilers evne til å tenke fremover allikevel? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trulte37 Svart 25.September.2015 Del på Facebook Svart 25.September.2015 At fritidsfiskere har lov til å selge hummer til fiskemottak var nytt for meg... Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Komodo Svart 25.September.2015 Del på Facebook Svart 25.September.2015 Det som er nytt for meg er vel at fritidsfiskere får så mye hummer at de må levere... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trulte37 Svart 25.September.2015 Del på Facebook Svart 25.September.2015 Jepp. Enig. Det pleier normalt å begrense seg selv når man bare har lov å fiske med 10 teiner, og det er hard kamp om de gode plassene. Fritidsfiskere har lov til å levere på godkjent mottak ja. Jeg tok nok feil der gitt. Lett å ta feil når fiskeridirektoratet skriver på sine nettsider at "Fritidsfiskere kan ikke omsette hummer." Punktum. Det menes da at vi ikke har lov til å omsette hummer til konsument/sluttbruker, men at vi har lov til å levere til et godkjent mottak som igjen kan selge hummer merket med ID-brikke til konsument. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
39fotern Svart 25.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2015 Jepp. Enig. Det pleier normalt å begrense seg selv når man bare har lov å fiske med 10 teiner, og det er hard kamp om de gode plassene. Fritidsfiskere har lov til å levere på godkjent mottak ja. Jeg tok nok feil der gitt. Lett å ta feil når fiskeridirektoratet skriver på sine nettsider at "Fritidsfiskere kan ikke omsette hummer." Punktum. Det menes da at vi ikke har lov til å omsette hummer til konsument/sluttbruker, men at vi har lov til å levere til et godkjent mottak som igjen kan selge hummer merket med ID-brikke til kon Riktig. Fortsatt ingen som vet om noe i nærheten av drøbak? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.