Riddar4 Startet 25.September.2015 Link til dette innlegget Startet 25.September.2015 Jeg har funnet smørjeapparat som ser ut til å stamme fra en av semidieselen tilhørende min far. Mest sannsynlig en Wichmann 40 eller 50 hk. Er dette bare å kaste, levere inn til metallsamling eller kan det ha verdi for noen? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Hei. Slik du skriv, antar eg at det er eit smøreapparat som er laga av Bauer-Nilsen i Haugesund. Det er ikkje det mest interressante hvilken motor det har vore på, men kor mange løp, eller smørepunkt der er. Men med so mange som restaurerer gamle motorer, ville det vera synd å destruera eit godt smøreapparat av eit slag som ikkje lages meir. Eg vil forresten be om lov til å lenka dette inn i semidieseltråden i eit anna diskusjonsforum. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 25.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Det er ok. Kva verdi kan det ha? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 (redigert) lenket til (andre innlegg på side 502): http://www.stp-norway.com/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=7008&start=5010 edit: Verdi vil eg ikkje ha noka meining om, der er det ogso noko om tilstand på apparatet og det å finna "rette kjøparen" Redigert 25.September.2015 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Det har I alle fall stor verdi for den som trenger det. Kroneverdi er en annen sak, det er som oftest foreninger drevet av frivillige entusiaster som driver med denslags. Men legg ut bilder av det her, så kan du lodde stemningen blandt semidieselfolket >;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Motormenneske Svart 18.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2024 Bauer Nilsen smøreapparat i messing er et unikt stykke finmekanikk som absolutt må taes vare på. Det var den dyreste enkeltkomponenten på en semidiesel. Består av to pumpesystemer; lav- og høytrykk. Mye håndarbeid i et slikt, fex innsliping av plunger i foringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.