mortya Svart 27.September.2015 Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Rundlurt?? Du har kjøpt noe som er fra nittenhundreogpilogbue. Ta det som en mann og skru til du er fornøyd. Får ikke gull for sølvpenger, Sitér dette innlegget Link to post
roskilde02 Svart 27.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2015 Ta det som en mann?? Løgn og å dekke over ting er ikke greit hverken for hun eller han uavhengig om pris og alder..men jodda, jeg fixer denna :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 28.September.2015 Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 Ta det som en mann?? Løgn og å dekke over ting er ikke greit hverken for hun eller han uavhengig om pris og alder..men jodda, jeg fixer denna :-) Jeg er enig med deg. Man kjøper det man har råd til eller lyst på og forventer at selger er ærlig uansett hva båten koster. Men jeg ville vel vært mer skeptisk når jeg kjøpte gammelt hvis jeg syns prisen var litt høy. Er prisen derimot lav så hadde jeg vel sjekket båten mindre enn jeg kanskje burde fordi jeg da innbiller meg at til den prisen så må jeg regne med litt arbeid. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Tranen2 Svart 28.September.2015 Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 Vann i motoroljen kan være noe så enkelt som lekk indre sim-rin på sjøvannspumpa som er festet på registerkappa. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
roskilde02 Svart 28.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 Det var lekk i pumpa, fikk bytta simmering. Tett pumpe, men fortsatt vann, satt på litt trykk på oljekjøler, virker ok den også. Tok av toppen, prøve å få noen til å trykktestet den. Pakning var i ikke bra, ser at det har gått vann i eksosen iallfall. Har regnet med en del jobb ja, selger kunne bare sagt det som det var. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Jeg synes det drevet ser ut som det kan være et 280-drev som mangler det dekselet over gir-skift mekanismen? Eller er jeg helt på jordet? Jeg har ihvertfall hatt et 280 drev engang, som lignet det der veldig..... Får du vann i olja på drevet er det kanskje lurt å sjekke pakninger på propellakselen. Fiske-sene kan gjøre en del ugagn der. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Du ser at det er 270 pga den forhøyningen på kavitasjonsplata som er eksoskanalen. På 280 er eksoskanalen integrert over hele kavitasjonsplata sin bredde. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
roskilde02 Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Takker for svar så langt :-D skal prøve å få trykktestet toppen hjemme denne uka, duppeditter og overganger er gjort klart. Er litt skoi også :-) Sitér dette innlegget Link to post
roskilde02 Svart 30.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 (redigert) snart klar for trykktest, spent på om detta funker :-D lagt under gummi på alle kjølekanaler + tek7.. får stå til i morgen, så testing. Redigert 30.September.2015 av roskilde02 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roskilde02 Svart 30.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 skal vel sitte ventiltettninger der..var ittno på ventilstyringene..hmm Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Jeg fikk ihvertfall plass til tetninger selv med dobble fjører på en B20. Sitér dette innlegget Link to post
roskilde02 Svart 30.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Satt det tetninger orginalt? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Er lenge siden men tror det? Sitér dette innlegget Link to post
roskilde02 Svart 30.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Ok, Skal det være 44mm innsuggsventiler på en aq130? Måler mine til 42mm Sitér dette innlegget Link to post
roskilde02 Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 funka detta :-) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 ? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
boble65 Svart 1.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Smart ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 2.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 Det drevet kan vel også være 250, litt avhengig av alder, men de er ganske like 270 Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 2.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2015 Du skulle laget deg en prosjekt tråd til båten. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Wandalen Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 VP250 og VP270 er vel omtrent helt like. På min Fjord DC21 1970 er det AQ130 (B20) med VP250. I orginal brosjyra står det maks fart 26,8 knop (ren båt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.