Jump to content

2 takter v6 135 hk mariner, kommer ikke røyk fra eksos


kjetil haa

Recommended Posts

heisann! jeg har fått enda et nytt problem med motoren min :(  klarte en dag for litt siden å kjøre motor tom for olje, er en 2 takter v6 135 hk mariner. stoppet motor med engang når alarmene begynte å gå,fylte så på olje med en gang . fremdeles så piper det fra alarmene . fikk båten til land og lot den stå en uke .kjørte så ut igjen for å starte den og se om problemet vedvarte .det gjorde det . ringte rundt til mekanikere for å høre hva som kunne vere gale .fikk da vite at det var en ekstra olje tank i selve motoren som var garanter tom for olje . sjekket dette ut og det var den ikke . alarm slår fremdeles ut og det kommer ingen røyk fra eksos .noen her inne på forumet som har peiling på hva som kan vere gale ? tusen takk for svar :)

Link to post
Share on other sites

Jeg er ingen ekspert, men i følge manualen kan følgende prosedyre følges dersom den interne oljetanken i motoren har gått tom, eller det er kommet luft i systemet

 

FILLING REMOTE OIL TANK

 

1 Remove the filler cap and fill with the specified oil. Oil tank capacity is 3 gallons.(11.5 liters). Replace filler cap and tighten securely. IMPORTANT: Always make sure the oil tank caps are threaded on tight. An

air leak will prevent oil flow to the engine.

 

FILLING ENGINE MOUNTED OIL RESERVOIR TANK

Note: Filling this tank is only necessary if the oil level should ever drop and the low oil warning system is activated.

 

2 Remove the top cowl. Loosen the fill cap on the engine oil reservoir tank. Run the engine until all the air has been vented out of the oil reservoir tank and tank is filled with oil. Re-tighten fill cap. Stop the engine and replace the top cowl. 

Link to post
Share on other sites

Yes, har du gått tom for olje så må oljesystemet praimes, dvs olje må komme frem til pumpa. Hvordan dette gjøres på din motor er jeg noe usikker på, men det vet en Mariner mekaniker eller lese instruksjonsboken.

 

Dersom du blander olje i bensinen så er det bedre en å ikke ha olje i det hele tatt, uten olje så er du helt sikker på at motoren tar skade..

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

har sjekket at det er olje på begge tankene ,og gjort som det står i boken ,ifølge varsel lampene så er det vist en eletrick failure oil pump , har prøvd å finne denne pumpen ved å se i motoren og google .men ikke så lett i et vir var al ledninger osv hehe . tusen takk for tilbakemeldinger :) skal prøve å ta ut luft fra systemet igjen å se om det funker . vist ikke så må den på land å fikses . 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...