kjetil haa Startet 26.September.2015 Del på Facebook Startet 26.September.2015 heisann! jeg har fått enda et nytt problem med motoren min :( klarte en dag for litt siden å kjøre motor tom for olje, er en 2 takter v6 135 hk mariner. stoppet motor med engang når alarmene begynte å gå,fylte så på olje med en gang . fremdeles så piper det fra alarmene . fikk båten til land og lot den stå en uke .kjørte så ut igjen for å starte den og se om problemet vedvarte .det gjorde det . ringte rundt til mekanikere for å høre hva som kunne vere gale .fikk da vite at det var en ekstra olje tank i selve motoren som var garanter tom for olje . sjekket dette ut og det var den ikke . alarm slår fremdeles ut og det kommer ingen røyk fra eksos .noen her inne på forumet som har peiling på hva som kan vere gale ? tusen takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Svart 26.September.2015 Del på Facebook Svart 26.September.2015 Det sitter antagelig ei pumpe som skal pumpe olja inn i motoren mulig den er defekt. Ville uansett blandet olje i bensinen før jeg hadde startet opp motoren igjen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetil haa Svart 26.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2015 fikk beskjed at jeg ikke skulle blande i bensin selv , kunne skade motor, pga av så store motorer ikke kjører på 2 % . har prøvd å finne pumpen i innstruksjonsboken men finner den ikke hehe .har sett i motoren også .må nok få den på verksted . litt grønn på dette :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BGOS Svart 27.September.2015 Del på Facebook Svart 27.September.2015 Jeg er ingen ekspert, men i følge manualen kan følgende prosedyre følges dersom den interne oljetanken i motoren har gått tom, eller det er kommet luft i systemet FILLING REMOTE OIL TANK 1 Remove the filler cap and fill with the specified oil. Oil tank capacity is 3 gallons.(11.5 liters). Replace filler cap and tighten securely. IMPORTANT: Always make sure the oil tank caps are threaded on tight. An air leak will prevent oil flow to the engine. FILLING ENGINE MOUNTED OIL RESERVOIR TANK Note: Filling this tank is only necessary if the oil level should ever drop and the low oil warning system is activated. 2 Remove the top cowl. Loosen the fill cap on the engine oil reservoir tank. Run the engine until all the air has been vented out of the oil reservoir tank and tank is filled with oil. Re-tighten fill cap. Stop the engine and replace the top cowl. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
John_Kr Svart 28.September.2015 Del på Facebook Svart 28.September.2015 Yes, har du gått tom for olje så må oljesystemet praimes, dvs olje må komme frem til pumpa. Hvordan dette gjøres på din motor er jeg noe usikker på, men det vet en Mariner mekaniker eller lese instruksjonsboken. Dersom du blander olje i bensinen så er det bedre en å ikke ha olje i det hele tatt, uten olje så er du helt sikker på at motoren tar skade.. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post Share on other sites More sharing options...
kjetil haa Svart 29.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2015 har sjekket at det er olje på begge tankene ,og gjort som det står i boken ,ifølge varsel lampene så er det vist en eletrick failure oil pump , har prøvd å finne denne pumpen ved å se i motoren og google .men ikke så lett i et vir var al ledninger osv hehe . tusen takk for tilbakemeldinger :) skal prøve å ta ut luft fra systemet igjen å se om det funker . vist ikke så må den på land å fikses . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.