Jump to content

Erfaring med Plastimar gummibåter?


byssegutt

Recommended Posts

Kikket en del rundt tidligere i våres - endte med en ukjent "Kvikk" gummibåt. Virker solid og grei sammenlignet med alle de kjente merkene - men med en pris på kun 6.900,- for en på 290 cm. Veier kun 30 kg (oppblåsbar dørk). Dette er i alle fall ganske rimelig i forhold til plastimar, men det gjenstår vel å se om Kvikk holder stand. Kvikk har jo vært på markedet noen år, men importeres og selges fra en garasje i tønsberg.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en rib 270

og med 10 hk i hekken går den fryktelig fort.

min er en 2000mod, og er lite brukt.

Med 3 voksne oppi er det problem og få den opp i plan, da den er godt lasta før oppturen starter.

Hadde også lekkasje i dobbelbunn. men det var dreneringsproppen som lakk vann in.

La på litt godstoff og så var det tett.

For en Rib og være så er den lett. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har Plastimar KOS 300 som jeg er svært godt fornøyd med. Løfter denne tråden fordi jeg trenger å bli oppdatert på rengjøring av gummibåten.

 

Har foretatt søk med +gummibåt + rengjøring, men opplysningene der er av noe eldre dato.

 

Noen som har forsøkt nyere avfettingsmidler?

Hva skjer dersom man benytter kraftvask og spyler grundig umiddelbart? Blir gummien da mer "sprø"?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...