Jump to content

Erfaring med Plastimar gummibåter?

byssegutt

Recommended Posts

- Ikke annet enn at jeg har vært å sett på dem i butikken.

Min konklusjon: du får hva du betaler for. Jeg endte opp med en pakke med 4 hk motor og zodiac fra bakken motor i drammen

Kikket en del rundt tidligere i våres - endte med en ukjent "Kvikk" gummibåt. Virker solid og grei sammenlignet med alle de kjente merkene - men med en pris på kun 6.900,- for en på 290 cm. Veier kun 30 kg (oppblåsbar dørk). Dette er i alle fall ganske rimelig i forhold til plastimar, men det gjenstår vel å se om Kvikk holder stand. Kvikk har jo vært på markedet noen år, men importeres og selges fra en garasje i tønsberg.

hei jeg har en plastimar rib 300 . årne er litt spinkle . og så måte jeg fjerne noen klips til og feste åren

som var skrud fast i sidene da jeg fikk lekasje i dobbelbun ( regnvann)ellers er det en grei båt ,går greit med en 6hk moto

M V Hpon

Jeg har en rib 270

og med 10 hk i hekken går den fryktelig fort.

min er en 2000mod, og er lite brukt.

Med 3 voksne oppi er det problem og få den opp i plan, da den er godt lasta før oppturen starter.

Hadde også lekkasje i dobbelbunn. men det var dreneringsproppen som lakk vann in.

La på litt godstoff og så var det tett.

For en Rib og være så er den lett. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 1 year later...

Har Plastimar KOS 300 som jeg er svært godt fornøyd med. Løfter denne tråden fordi jeg trenger å bli oppdatert på rengjøring av gummibåten.

Har foretatt søk med +gummibåt + rengjøring, men opplysningene der er av noe eldre dato.

Noen som har forsøkt nyere avfettingsmidler?

Hva skjer dersom man benytter kraftvask og spyler grundig umiddelbart? Blir gummien da mer "sprø"?