Jump to content

Vask/impregnering av kalesje - Jordslag.


Benji

Recommended Posts

Heisan.

Ett lite spørsmål til de av dere som har gjort dette før, og ja det kan leses side opp og side ned om det her inne også.
 
Som dere ser av bildene så har kalesjen fått litt "juling" i løpet av året, og spesielt ille har det blitt de 3 siste ukene hvor ingen har vært ombord grunnet ferie, og det har da ikke vært anen lufting enn den som kommer i mellom de vanlig "glippene" i kalesjen.

 

Jordslaget er det "bare" på toppen av kalesjen innvendig, utvendig er den veldig fin enda. Alle sider har klart seg fint, kan vel også stemme bra for damp/fuktig het stiger vel om jeg ikke husker helt feil fra skolen (og det begynner å bli en stund siden)

Kalesjen er fra 2009, så burde klare seg litt til.

 

bilde

 

bilde

 

Kunne tenke meg å vaske/legge kalesjen i grønnsåpevann I badekaret, dette vet jeg fungerer (kan og bruke Biotex) Men er dette noe jeg bør vente med til våren?

Kan henge den til tørk på badet som har varmekabler i gulvet.

 

Liger ikke helt tanken på å ha den slik i hele vinter - kan selvsagt vaske det verste av nå, og vente til varmen igjen kommer i april/mai.

 

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Men blir den tett etter vask med klor? Regner med at det er bl. a dette som er brukt?

 

 

Hva han har brukt for å vaske den vet jeg ikke, om han hadde kloret den ville vel mer av fargen være borte, og den er like fin i fargen. Den er også impregnert etterpå av samme firma.

Har tro på at dette er bra, og er fornøyd.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Har brukt TorVask tre sesonger nå, og den holder seg akkurat like fin og tett. Første gangen så den faktisk verre ut enn Benji sin innvendig. Har ikke vært plaget med jordslag etter den gangen. Det jeg plages mest med nå er den forbanna måkedriten som fester seg veldig. Har laget en "måkejager" ala sap_2000 metoden med tråder på kryss og tvers over båten. Funker nesten, men de klarer fortsatt å finne en plass å sette seg for å nyte blåskjell og sjøstjerner. Må finne på noe bedre og enklere å montere/demontere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...