Benji Startet 27.September.2015 Del på Facebook Startet 27.September.2015 (redigert) Heisan. Ett lite spørsmål til de av dere som har gjort dette før, og ja det kan leses side opp og side ned om det her inne også. Som dere ser av bildene så har kalesjen fått litt "juling" i løpet av året, og spesielt ille har det blitt de 3 siste ukene hvor ingen har vært ombord grunnet ferie, og det har da ikke vært anen lufting enn den som kommer i mellom de vanlig "glippene" i kalesjen. Jordslaget er det "bare" på toppen av kalesjen innvendig, utvendig er den veldig fin enda. Alle sider har klart seg fint, kan vel også stemme bra for damp/fuktig het stiger vel om jeg ikke husker helt feil fra skolen (og det begynner å bli en stund siden) Kalesjen er fra 2009, så burde klare seg litt til. Kunne tenke meg å vaske/legge kalesjen i grønnsåpevann I badekaret, dette vet jeg fungerer (kan og bruke Biotex) Men er dette noe jeg bør vente med til våren? Kan henge den til tørk på badet som har varmekabler i gulvet. Liger ikke helt tanken på å ha den slik i hele vinter - kan selvsagt vaske det verste av nå, og vente til varmen igjen kommer i april/mai. Redigert 27.September.2015 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
tuffff Svart 27.September.2015 Del på Facebook Svart 27.September.2015 TorVask på Ormelet på Tjøme fikset min kalesje for 2000,- kr i fjor. Den så likedan - eller verre - ut og nå spør folk om jeg har kjøpt ny kalesje . Jordslagbehandling, vask og impregnering var inkludert i den summen. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 3.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2015 Da har kalesjen fått seg en god vask, og impregnering + sydd over noen sømmer. Takk for tipset om TorVask, gjort en god jobb, og til en hyggelig pris, og ikke minst når jeg trengte det. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Janoho Svart 5.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Riktig så flott :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Da har kalesjen fått seg en god vask, og impregnering + sydd over noen sømmer. Takk for tipset om TorVask, gjort en god jobb, og til en hyggelig pris, og ikke minst når jeg trengte det. Men blir den tett etter vask med klor? Regner med at det er bl. a dette som er brukt? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Min eldgamle kalesje ble tett etter denne behandlingen hos TorVask. Noen drypp ved den bakre bøylen bare. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 6.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Men blir den tett etter vask med klor? Regner med at det er bl. a dette som er brukt? Hva han har brukt for å vaske den vet jeg ikke, om han hadde kloret den ville vel mer av fargen være borte, og den er like fin i fargen. Den er også impregnert etterpå av samme firma. Har tro på at dette er bra, og er fornøyd. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Ben Sin Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Har brukt TorVask tre sesonger nå, og den holder seg akkurat like fin og tett. Første gangen så den faktisk verre ut enn Benji sin innvendig. Har ikke vært plaget med jordslag etter den gangen. Det jeg plages mest med nå er den forbanna måkedriten som fester seg veldig. Har laget en "måkejager" ala sap_2000 metoden med tråder på kryss og tvers over båten. Funker nesten, men de klarer fortsatt å finne en plass å sette seg for å nyte blåskjell og sjøstjerner. Må finne på noe bedre og enklere å montere/demontere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.