Jori Startet 27.September.2015 Del på Facebook Startet 27.September.2015 Hei igjen, ja så har min tur kommet med hull i belg. Klemmen har gnagd hull i belgen ila sesongen. Drevet vi prater om er ett VP 290DP drev. Knuten/korset ser bra ut (ikke rust, ikke tæring, er helt fast og fint) Mao, ikke merket jeg noe når kjørte båten, hverken lyd eller vibrasjon, men oppdaget det var vann i belgen når jeg åpnet i går. Fant også hvor klemmen hadde gnagd hull. Spørsmål er: Er det noen vits i å bytte knuten? Det tar en del arbeid og tid å bytte to slike kors, dessuten må man ha tilgang til presse. Korsene koster jo også litt, selv om det ikke er det avgjørende. Noen som har erfaringer selv ved ikke å bytte? Er så lett å svare/rope at selvfølgelig må man bytte (Da er man jo sikker), men er det nødvendig i denne situasjonen? Takknemlig for erfaringer gjort av andre brukere her Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lady B Svart 27.September.2015 Del på Facebook Svart 27.September.2015 Jeg fikk samme problemet på mitt 280- drev for noen år siden. Jeg varmet opp motorolje i et spann og senket krysset ned i den varme oljen. Fikk aldri problemer med det krysset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Spannerman Svart 27.September.2015 Del på Facebook Svart 27.September.2015 Hvis krysset bevege seg jevnt uten henger seg opp bare rens den godt og smøre med Mercury Corrosion Guard, men kontrollere olje på drevet at det har ikke kommet noe vann inni forbi simmeringen bak krysset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 27.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2015 Jeg fikk samme problemet på mitt 280- drev for noen år siden. Jeg varmet opp motorolje i et spann og senket krysset ned i den varme oljen. Fikk aldri problemer med det krysset. Godt forslag, men tror jeg ville varmet oljen og hatt den på krysset/knuten Hvis krysset bevege seg jevnt uten henger seg opp bare rens den godt og smøre med Mercury Corrosion Guard, men kontrollere olje på drevet at det har ikke kommet noe vann inni forbi simmeringen bak krysset. Har smørt in med rustbeskytter allerede. Krysset går helt fint, betryggende å høre. Tror jeg skal varme litt olje for å få den tynnflytende også smøre krysset godt in med dette før drevet settes bort. Oljen er ok i drevet, tømte begge drevene for olje i dag. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 28.September.2015 Del på Facebook Svart 28.September.2015 Om du har hatt mye vann i belgen kan du også ha fått vann fremover i lagrene i bakkant av motoren og inn mot svinghjulet. Jeg har inntrykk av at mange har opplevd trøbbel når det har gått en tid etter slik vanninntrenging, så det kan lønne seg å sjekke grundig hvilken tilstand tingene har. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.