Bruun Startet 30.September.2015 Del på Facebook Startet 30.September.2015 Lagrer dere Niroxxputer i båten om vinteren? Hvordan er det om man får jordslag i disse, lar det seg fjerne? Sitér dette innlegget Link to post
Ravenor Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Løfter denne, da jeg lurer på det samme. Jeg har Niroxx puter på solseng og ute i båten (under presenning) burde dette vært tatt inn i løpet av vinteren, eller tåler putene dette. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Alt av puter må oppbevares tørt. Det er like mye matflekker og slikt som skaper grobunn for mugg og sopp. Jeg har alt ombord fordi jeg også har avfukter i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 (redigert) Jeg lagret mikrofiber utesalongen for 2 år siden. Å fyttihel**** for mengder med jordslag. Masse. Kostet maaaange timer med skrubb og vasking. Møbelrens, bilinteriørrens og Saubermann, skrubbe med neglebørste. Det ble bra til slutt. Etter denne opplevelsen har vi skrudd ut utesalongen og tatt med hjem og hatt på loftet. Nå har jeg hørt at hvis man dekker til med feks gamle laken vil jordslagget sette seg i lakenet og ikke i putene som er under. Jeg har ikke tort å teste :-) Redigert 5.November.2016 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Terje_F Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 (redigert) Har lagret Nirrox i både utekabin og innekabin 2 vintre med gamlebåten. Gikk helt fint for min del. Redigert 5.November.2016 av Terje_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Vår utesalong er lys beige i farge, mulig det har noe å si. I forrige båt var det mørkt grått og der skjedde det ittno Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Terje_F Svart 6.November.2016 Del på Facebook Svart 6.November.2016 Vår utesalong er lys beige i farge, mulig det har noe å si. I forrige båt var det mørkt grått og der skjedde det ittno Kanskje det. Vi hadde blå Nirrox, forholdsvis mørk. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 6.November.2016 Del på Facebook Svart 6.November.2016 (redigert) Lagret førerstolen inne i kabinen i fjor. Hadde kun presening over båten med god åpning til lufting og ikke vinterkalesje under preseningen. Gikk helt fint. Jeg har grå Noroxx. Redigert 6.November.2016 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ravenor Svart 8.November.2016 Del på Facebook Svart 8.November.2016 Mulig litt off topic, men handler om å holde putene fine :) .. Jeg har en avfukter stående i forcabin (Scand Atlanitc) med døren til cockpit oppe, vil den da kunne holde cockpit også tørr? Båten står under presenning, uten kalesje. Avfukteren er en Maeco DD8L. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.November.2016 Del på Facebook Svart 8.November.2016 Cockpit med lukket bakdør? -Ja den vil nok gjøre det. Sålenge det er lukkede rom, så holdes det tørt. Det er viktig å stenge ventiler. Sitér dette innlegget Link to post
Ravenor Svart 9.November.2016 Del på Facebook Svart 9.November.2016 tja, har nok ikke lukket bakdør, har tatt av kalesje, og satt presenning over.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.