Jump to content

Administrasjonsweb for båtforeninger/båthavner


Aphromann

Recommended Posts

Vi har planer om å skaffe oss et web-basert administrasjonsprogram for båtforeningen. 

 

Vi har i noen år nå brukt havnman som begynner å bli nok så utdatert og unødvendig komplisert. Vi har allerede vært i kontakt med Havneweb(havneweb.no) og Marina x (http://marinax.pressis.com). 

 

Da dette er en forholdsvis stor jobb og investering ønsker vi å gjøre en grundig prosess før vi velger løsning. Derfor spør jeg om det er noen her inne som har erfaringer med disse to leverandørene og om det finnes flere konkurenter til disse.

 

På forhånd tak.

Link to post
Share on other sites

Virker som havneweb har mer fokus på det administrative og aktiviteter som dugnader, styremøter og vaktlister, mens X:marina har bedre støtte for de praktiske prosessene, som f.eks. varsling av "båten innenfor" når "båten utenfor" skal ut. Dog er dette bare inntrykket etter å ha skumlest på nettsidene. 

 

Det fins flere systemer enn disse, mener jeg å huske, men inntrykket jeg fikk da jeg sjekket for noen år siden var at de ikke virket så profesjonelle som disse (fortsatt kun basert på overfladisk førsteinntrykk).

 

Det viktige her er at programvaren kan tilpasses de arbeidsprosessene man har i havna, eller omvendt. Hvordan beregnes f.eks. opplagspris? Noen steder blir båtene målt slik at man betaler for baugspryd og badeplattform, og målene bør da kunne registreres på hver båt individuelt så man slipper å gjenta målingene hvert år. Hva koster kranløft? Hvordan bookes det? Sender man ut bestillingsforespørsler i forkant av vinteropplaget, og kan bestillingene registreres på nett? Osv. osv.

Link to post
Share on other sites

Askøy Seilforening er nettopp begynt å bruke http://askoy-seilforening.xmarina.no/nb-no/hjem.aspx som er det som trådstarter linker til. Har ikke fått det store inntrykket enda. Men skulle i alle fall ønske at en hadde en glemt passord/brukernavn funksjon på forsiden.   

Redigert av Bergen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...