Jump to content

Noen anbefalinger til alarm/overvåking av båten?


Rune Enur

Recommended Posts

Hei:-)

 

Etter 201 døgn i båten skal skuta nå på land og stå der i vinter for diverse oppgraderinger.

Derfor vil jeg installere alarm og da vil jeg og ha kameraovervåking siden jeg nå ikke skal bo ombord. Gjerne også 2 kameraer.

 

Jeg har et viltkamera ombord nå som sender bilder om det kommer noen ombord men jeg vil gjerne ha ei mer permanent løsning.

 

Er det noen her som har noen erfaringer og forslag til hva jeg burde kjøpe?

 

Jeg har wifi ombord men kan også bruke noe SMS basert

Link to post
Share on other sites

Logitech har slutta å produsere, uvisst av hvilken grunn. Har dette og veldig fornøyd. Portalen fungerer greit ennå.

 

Et nytt sett er dette fra Netgear som selges hos Elkjøp/Lefdal

 

http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/sikkerhets-og-overvakningskamera/ARLO2CAMPACK/arlo-2-hd-kameraer-sikkerhetssystem?scid=Pricecomparison2989

 

Kameraer er HD og IR og uten kabel (har batteri). Krever at du har wifi I båten. Prisgunstig ca 3200kr for boks og 2 kameraer. Enkle magnetfester for kameraer

Link to post
Share on other sites

Yachtsafe ! 

 

http://baatkonsulenten.no/yachtsafe-alarm-og-kontroll-losninger

 

Trådløs alarm/sporingsenhet, riktignok uten kamera, men du kan bruke systemet til å slå av og på hvilket som helst kamera (eller annet utstyr, feks varmeapparat, kjøleskap, flomlys osv.) fra 3 part. Styres via app, fjernkontroll, eller sms. Innebygget sim chip som gjør at du har world wide dekning og som ikke opphører etter noen mnd uten aktivitet. Ekstremt lavt strømforbruk, kan brukes til flåtestyring. Ubegrenset utbyggingsmulighet. Lav årlig kostnad. Meget rask og enkel montering

 

Trygve

Redigert av bare lek(k)er (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...