Jump to content

Optimax toppakning, samme artikkelnummer, forskjellige pakninger


FV.

Recommended Posts

Hei

 

Bestilte nye toppakninger til min Optimax med samme artikkelnummer som originalpakningen, men den er i en annen utførelse. Den gamle pakningen har rød pakningsmasse liggende rundt åpningene i pakningen, men den nye er helt glatt men med en tynn plate på hver side hvor det ser ut som at meningen er å legge i pakningstoff for så å "støpe pakningene".

 

Den nye er også 0,5 mm tynnere enn den gamle. Er det bare å kaste i bosset eller kan det brukes?

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Ehh.. Hvorfor kaste den i bosset? Dei ser jo likens ut i utførelse, så eg nekter å tru at dei har sendt deg feil. Det er normalt at motorleverandørene skifter deleleverandør, så små forandringer opp igjennom årene vil forekomme. Ta kontakt med for eksempel Ravns Garage, så får du beskrivelse på hvordan du monterer toppakningen rett.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Kanskje litt dårlige bilder som viser forskjellene, men den store forskjellen er at jeg regner med at de to tynne platene på den nye pakningen skal bort (visst ikke disse skal fjernes så har jeg uansett fått en defekt pakning), når disse er fjernet står jeg igjen med en glatt metallplate uten de innstøpte myke pakningene som er på den gamle. Vil det holde tett uten disse pakningene?

 

Skal forsøke å få tatt litt bedre bilder senere.

Link to post
Share on other sites

Det er nok ingenting som skal bort.

Nye toppakninger er som regel av multilayer metal typen.

 

Transportskade i enden der?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

The MLS gasket is comprised of three layers of Stainless Steel.

 

http://www.performanceunlimited.co.uk/brands/cometic-gaskets/

 

MLS_head_gask_2.jpeg mls-head-v3.jpg

 

mls_002.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ja, det ligner på samme modell som jeg har bare mine har tykkere plate i midten. Mine er av fabrikat WSM.

Da er det tydelig at den ene er ødelagt, så denne må returneres.

 

Noen som har innvendinger med tanke på tykkelsen? Som nevnt er de nye 0,5 mm tynnere enn de gamle, kan jeg risikere forskjell i kompresjon visst jeg har to forskjellige typer pakninger på sylinderrekkene?

Link to post
Share on other sites

Forskjell i tykkelse kan jo ha med at de gamle komprimeres mere enn de nye.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...