Jump to content

Billig og bra forsikring?


Ankermann

Recommended Posts

Dette har vært diskutert "opp og ned og rundt og tilbake igjen" her på forumet. Om du søker på ordet " forsikring" i søkemotoren på forumet (se nede i venstre hjørne på åpent forum siden) finner du masse tips og råd.

 

Om du har båt med forsikringsverdi over 700.000 kroner er min erfaring at Quality Broker/Norwegian Broker har gode priser. Heldigvis har jeg ikke erfaring med skadeoppgjør

Link to post
Share on other sites

finner ingen link her jeg men...

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du rett i. Du må inn på "Norske Sjø" men de har ikke priskalkulatoren oppegående enda. Tidligere kunne en se premien direkte på nettsiden der etter å ha knappet in alle aktuelle data om deg og båten.

 

Uansett hva du finner på så sjekk prisen FLERE plasser. Da jeg skiftet båt i fjor høst fikk jeg pristilbud som varierte fra drøyt 6.000 til 21.000. Og for å gjøre det hele mer komplisert varierer det enormt fra båt til båt. Min båt var rimelig å forsikre i Norske Sjø mens en kollega sin ble svindyr der........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Quality Broker.

Har du lest vilkår Tempelton / Ferryman?

Se evt side 2, UNNTAK pkt 1.

Her står det at båten ikke er forsikret ved:

- Brann på land

- grunnstøting

- plutselig vann som trenger inn

- etc etc

 

Når jeg ringer QB sier de noe helt annet, samt at i deres sammendrag sier de også noe helt annet.

 

De samme vilkår gjeler også fra Norwegian Broker - noen som vet noe mer her?

 

Noen som kjenner til dette?

Link to post
Share on other sites

Uansett hva du finner på så sjekk prisen FLERE plasser. Da jeg skiftet båt i fjor høst fikk jeg pristilbud som varierte fra drøyt 6.000 til 21.000. Og for å gjøre det hele mer komplisert varierer det enormt fra båt til båt. Min båt var rimelig å forsikre i Norske Sjø mens en kollega sin ble svindyr der........

Heisan :seeya:

Jeg er helt enig med SveinHa. De forskjellige forsikringsselskapene har forskjellig policy når det gjelder premiene på forskjellige typer båter. Derfor kan det skje at enkelte typer båter har en gunstig premie i ett selskap mens den kan bli kostbar i et annet. Dessuten er det også meget viktig å sammenligne vilkårene.

Når det gjelder Norske Sjø er vi i full sving igjen, og vår nye samarbeidspartner - Forsikringsbyrået AS i Bergen - er meget effektive. De jobber nå med å få på plass et elektronisk bestillingsskjema m/premiekalkulator. Grunnpremien må man uansett få oppgitt på forhånd, enten hos Norske Sjø, tlf. 22 35 68 69 eller hos Forsikringsbyrået, tlf. 55 55 16 60.

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei!

 

Quality Broker.

Har du lest vilkår Tempelton / Ferryman?

Se evt side 2, UNNTAK pkt 1.

Her står det at båten ikke er forsikret ved:

- Brann på land

- grunnstøting

- plutselig vann som trenger inn

- etc etc

 

Når jeg ringer QB sier de noe helt annet, samt at i deres sammendrag sier de også noe helt annet.

 

De samme vilkår gjelder også fra Norwegian Broker - noen som vet noe mer her?

 

Noen som kjenner til dette?

<{POST_SNAPBACK}>

 

 

 

Quality Broker er IKKE så ille, jeg tok skammelig feil... jeg har valgt QB..., det samme gjelder nok også Norwegian Broker da disse og QB bruker samme betingelser...

 

Beklager innlegget!

Redigert av Ankermann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke Syverts innlegg her ren markedsføring? Jeg trodde slikt var "fy" på båtplassen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Laholm :seeya:

Det var ment som et svar på innlegget til SveinHa, og som ren saksopplysning. Hvis du, og Skipsrådet, mener at dette er markedsføring, så skal jeg selvfølgelig avstå fra å svare på spørsmål om Norske Sjø i fremtiden. Jeg vil imidlertid minne om at Norske Sjø ikke er et forsikringsselskap men en forsikringsordning for medlemmene i KNBF og Norges Seilforbund.

Hilsen Syvert :flag:

Redigert av Syvert (see edit history)
knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hva var så vitsen med å kringkaste dette "tullet" 4 ganger i forskjellige tråder ?

Håper du rydder opp etter deg, og kommenterer i alle 4 trådene.

Det er lov å feile, men det er også greit å rydde opp etter seg. :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ja helt klart, beklager sterkt dette.

 

Har postet kommentar på de andre trådene også.

Redigert av Ankermann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...