Jump to content

Har ad41p-a gløding?


merik82

Recommended Posts

Har ad41p-a gløding? Trenger man mange ah, bare for og starte motoren. Start kabler fra bil? Kan det funke? Har en motor som ikke har vært i gang på 6 år.  gått 1000 timer. Har tappet ladeluft kjøler, olje kjøler og varmeveksler. Det 6 år gammle sjøvannet ser ut som vann som er tappet i springen. Helt klart. Bør vel være et godt tegn. 

Alle kobber dreneringspluggene er helt fine, med unntak av den til oljekjøleren. Den var litt tært på tuppen, men fikk den, som de andre enkelt av. 

Redigert av merik82 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ingen gløding såvidt jeg vet, god kompresjon + direkte innsprøytning i disse = lite oppstartsrøyk & lettstartet hele året :smiley:

 

* Må nok pumpe fram diesel og lufte litt på alle dysene, krysser fingra for at den da starter fint

 

Ed.-  Greie startkabler (>16mm2 korte, eller 35mm2 lengre) bør gå helt fint for å snurre den igang.

Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Godt observert chris284. Nå omhandler vel ingen av de andre innleggene mine akkurat det jeg belyser her. Vedrørende startingen av motoren: Mangler en startmotor, som jeg enda ikke har fått hos kompisen til selger. Samt at jeg har ventet på deler. Bla pakning manifold/turbo, ekspasjonstank. Nå er ikke jeg ekspert på volvo eller båtmotorer generelt, men er rimelig sikker på at jeg trenger disse komponentene for å starte greia. Men takk for interressen:)

Link to post
Share on other sites

Ja, vi venter i spenning nå på hvordan det går.

Jeg har selv overhalt et par diesel motorer og vet at man ofte mangler litt

deler og må vente på forsendelse osv.

Men klart du må ha starter og kabler til batteri. Batteriet denne motoren trenger for start er vel på

rundt 850 cca og kabler bør være bra dimensjonert, 35-50 mm2 pleier å fungere, men du kan gjerne

ha større tverrsnitt på startkabelen.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...