Jump to content

Presenningstativ opplag - leie?


Friisk

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har nettopp satt båten på land (Sjølyst Marina), og tenker det kan være greit å ha en presenning over før snøen faller. Det er mange med flotte presenningstativ her, men de koster jo fort 3 lapper. Dessuten må man ha stativet et eller annet sted når våren kommer.

 

Er det mulig å leie slike? Noen som eventuelt har noen gode tips/triks som gjør at man slipper stativ?

 

Båten er for ordens skyld 8 meter lang.

Link to post
Share on other sites

Stativet kobles jo fra hverandre og legges i medfølgende pose. Tar ikke så stor plass..

 

3000 kroner er ikke all verdens sammenlignet med fordelen det gir og reduksjon i skade, slitasje mm .

De to første opplagssesongene bygde vi et reisevek av bjelker over motorbåten på 31 fot. Et jævlig arbeid som også fort gav et og annet merke i båten under bygging.

Så ble det kjøpt dekksstativ, og det var jo igrunn eneste holdbare løsninga. -såpass greit at naustbygginga har blitt utsatt 4 år...

Link to post
Share on other sites

På min tidligere skjærgårdsjeep så bygget jeg dette ved hjelp av 2"4 planker. Tre stk "opp-ned T'er", skrudde i sånne beslagsplater (med mange skruehull i) på toppen som jeg kunne legge "bjelka" i (la den to-delt så jeg slapp en veldig lang bjelke), tredde over en lettpresenning (ikke den aller billigste), som jeg festet med tau under båten. Kjøpte alt på Maxbo for noen år siden, totalt ca 1000 kroner i materiale, og ikke verre i størrelse enn at jeg får det fint på plass med skiene i boden til leiligheten min utenom sesong. :) Sånn så det ut.

 

img_2563.jpg

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...