Andreas Isaksen Startet 8.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2015 Måtte fjerne luftinntaket på båten, da det er kommet nye regler for fiskebåter med krav om hurtiglukker på luftinntak. Denne var limt med tec7 så den satt noe vannvittig fast. Etter hvert fikk jeg den løs, men noe av tec7`en satt så godt at glassfiberen delaminerte seg rundt hullet der luftinntaket sto å kom med ut. Også ble det en sprekk midt inni kryssfineren som er brukt som distansemateriale. Tror jeg plaster inn kryssfineren der det er boret ut hull nå som jeg alt er igang, her må jeg vell pusse vekk alt løst glassfiber også lage en fin kant rundt hullet på begge sidene. Også plaster jeg med glassfiber matte ? Bør jeg prøve å lime den sprekken som har blitt i kryssfineren også sette tvinge på til den tørker ? Glassfiberen har også løsnet litt fra kryssfinneren rundt hullet, vet ikke om dette også evt. kan limes ? Nytt luftinntak blir skrudd opp igjen med gjennomgangbolter, så laminatene vil bli presset i sammen av boltene. Dette er på mesan-huset/maskinnedgangen. Takker for svar =) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2015 Hadde rett og slett bare gjort rent og montert det nye med tec7 el no. Fiks ferdig. Kryssfineren ser jo bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 8.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2015 Joda kryssfineren ser bra ut, bortsett fra den sprekken som går over helt opp. Skal se litt mere på dette i morgen, kan være det holder å gjøre rent som du sir. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2015 Du kan fint sprøyte inn noe epoksy og bruke noen små tvinger rundt kanten nå som du kommer godt til, jobben er gjort på 10min Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 8.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2015 (redigert) Hei ! Helt enig med boble 65 om det nye beslaget dekker skaden. Om ikke den dekker alt ville jeg ha spandert litt gelcoat sparkel på laminatskaden. kryssfineren er god som ny og den sprekken har nesten ingen betydning for styrken når boltene er skrudd til ! Redigert : Hakkannen har selvfølgelig rett i det han skriver. Da blir det perfekt ! Knude Redigert 8.Oktober.2015 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Andreas Isaksen Svart 9.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2015 Flott, da limer jeg litt med epoxy =) Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 (redigert) Slipte rent skaden, laminate hadde løsnet noe innover så slipte bort alt som var løsnet. Er nå ferdig med å plastre igjen skaden med polyester og matte (Har ikke bilde av dette), plastret inni hullet også der hvor det var saget ut, så ikke kryssfineren var synlig mer. Har enda noe sliping igjen. Men lurer på hva jeg skal legge oppå glassfiberen topcoat, gelcoat ? Kjøpte gelcoat på biltema, men ser ut som denne kun herder i form ?? http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Polyester-og-Epoksy/Gelcoat-2000017193/ Står på boksen at det må teipes polyesterfilm over, får å hindre at det kommer luft til i 4-6 timer. Redigert 10.Oktober.2015 av Andreas Isaksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 10.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Om du tilsetter parafinvoks i gelcoaten fårdu toppcoat,den herder mot luft.Biltema har voksløsning Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Ja okey, det blir vell denne ? http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Ovrig/Vokslosning-2000017194/ Jeg må bruke herder selv om jeg bruker voksløsning også ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 jepp Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Andreas Isaksen Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Okey, takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Noen som har noe tips til hva jeg kan bruke for å få kanten fin igjen der hvor det er slipt ? (Se bilde) Overflødig glassfiber er slipt vekk. Det er kanskje greit nok å bare bruke vanlig glassfibersparkel eller epoxy sparkel ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.