Jump to content

Rep. av vannkjølt eksosmanifold, MB10A


jonna

Recommended Posts

hvordan er det å sveise den vannkjølte eksosmanifolden til min MB10A? Er visstnok en svakhet at undersiden av akterenden "ruster opp" nettopp slik min har gjort. Forestiller meg at DC-sveis med basisk elektrode vil gjøre susen. Noen som har noen erfaringer? Eller bør jeg svi av 5000,- for ny hos Marna?

Link to post
Share on other sites

I fjor sveiste jeg min manifoil med termisk sveising, da blir det som nytt. Det er ikke mange som har dette utstyret, men resultatet blir 100%. Et godt sveise firma/mek.verksted har det. Det som er den store fordelen med termisk sveising er at du kan skjære bort alt som er dårlig, det gjør ikke noe om hullet blir stort. Man kan faktisk bygge opp en hel side hvis man ønsker det. Når Volvo har støpefeil på sine manifoiler så er dette eneste godkjente metode.

Link to post
Share on other sites

Tror det går bra å sveise det med vanlig " pinneapperat " med elektroder for støpejern . Foretok en slik sveis på en manifoild for endel år siden , pent ble det ikke , men det ble tett. Det er vel fosøket vært hvis du må gi så mange lapper for en ny.

Link to post
Share on other sites

Termisk sveising?

 

Er det en ny teknikk for rep. av støpejern?

 

Noen som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei det er ikke en ny teknikk, du har kansje hørt om pålegging av metall på akslinger, det er det samme metode. Jeg har reparert flere topper og manifoiler og ei motorblokk med denne metoden, resultatet blir meget bra , det både ser bra ut og blir tett.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...