Jump to content

Raymarine C120, hvilke kart er det denne kan bruke?


Bårdp

Recommended Posts

Da har jeg bestilt kartet. Flott servise fra Seatronic da jeg hadde bestilt ringte en kar og lurte på hvilken plotter jeg skulle bruke kartet i. Da jeg fortalte det kunne han fortelle at jeg måtte oppdatere softvaren i plotteren før jeg kunne bruke dette kartet. En oppdateringsbrikke kunne jeg få lånt av den mot et depositum på kr 290,- som jeg får tilbake når oppdateringsbrikken returneres.  

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg oppdaterte en C120 Classic i sommer i en båt jeg skulle kjøre av samme grunner som deg da den trengte nytt kart.

Det er SW 5.16 som ble den endelige versjonen for C Classic.

 

Lastet ned SW her http://raymarine.com/view/?id=3751, pakket ut ZIP filene og la de i rotfolderen på en CF brikke. Inn med brikken før man skrur på ploteren og så følger instruksjonen. Var kjapt og greit gjort.

 

Mulig noen har tuklet til brikken du har fått? Har du en CF brikke liggende, er det bare å prøve å laste ned selv fra linken over..

 

Skal se om jeg finner et bilde fra når jeg gjorde det....

 

bilde

Skaffet en Navionics update brikke til ca halv pris av nytt kart og lastet ned ønsket dekningsområde på nett.

 

Først inn med den nye brikka, så gamlebrikka for å verifisere at man allerede har et kart og så til slutt inn med den nye brikka som det nye kartet lastes ned på da den har større kapasitet enn den gamle.

 

Den gamle brikka blir da til overs og kan f.eks brukes til SW oppdatering av plotter.

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

CF er ganske avleggs for tiden, ja.

Du trenger vel uansett en kortleser for å få lastet inn nye kart med ønsket dekningsområde på Navionics Update brikken du kjøpte?

 

I så fall kan det være verdt å kjøpe seg en USB kortlesersom spiser de fleste minnekorttyyper.

Clas'ern har denne http://www.clasohlson.com/no/USB-2.0-minnekortleser/38-6609, men slike får man i stort sett alle el og fotobutikker.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har vært i historisk avdeling på jobben og funnet et PCMCIA adapter eller hva det nå heter til FC brikke samt en gammel PC som det passet i. Den leste uten problemer oppgraderings brikken og fant de samme to filene som jeg kunne lastet ned fra Raymarin sin hjemmeside. Snakket med Seatronic og de foreslo at jeg skulle prøve med å legge filene på en mindre brikke 256 Mb den jeg fikk fra dem var på 512 Mb. Har nå gjort det så da er det vel bare å prøve på nytt når jeg skal i båten mot slutten av uka.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...