Bitteliten Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 (edited) Jeg har en Webasto 3,5KW diesel varmer. Har vært i båten i kveld og hatt på varmeren. Jeg oppdaget at det ryker litt fra eksosslangen. Det er den slangen med den hvite strømpa på på bildet under Det lukter igenting av røyken - og strømpa var fuktig å ta på. Slangen som strømpa dekker er varm. Så jeg tenkte at det bare var vanndamp i og med at strømpa kjentes fuktig ut. Røken så også ut som damp. Er dette normalt? Edited May 21, 2005 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post
Slagskibet Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Sikkert ikke normalt med fuktig slange,men kan du ikke bare kjøre den og holde den under observasjon ? Quote Link to post
Astor Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Jeg har en gammel Webasto som jeg overhalte i vinter. Monterte den opp i båten. Startet opp varmeren og røykla som bare det. Dette fortsatte lenge. Noen sa at den måtte gå minst en time så ble alt bra. Det ble det ikke. Jeg demonterte ekshosslangen. Den var full av ubrent diesel. Kjøpte ny, og vips! Ingen røyk. Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Alt var OK i dag. Strømpa rundt eksosslangen var fuktig pga fuktig luft (har regnet i bøtter og spann fredag-lørdag). Fukten fordampet da eksosslangen ble varm Quote Link to post
Recommended Posts