Jump to content

Tips til ressurser i Arendalsområdet


Sebaldus

Recommended Posts

Har flyttet til ny by og er ikke så altfor kjent her enda. Tenkte derfor å starte en tråd der jeg kan spørre etter butikker og ressurser i Arendal.

 

Først og fremst trenger jeg litt hjelp til varmeapparatet. Dette var koblet med en T-kobling inn på sugeslangen for diesel. Fungerte helt utmerket frem til jeg skulle bytte filteret på slangen og mistet all dieselen ned i tanken, også den til motoren. Ser at det i tanktoppen er mulighet for et ekstra uttak ved at det er montert en blindplugg i messing der. Trenger derfor et stigerør som jeg kan stappe ned her og som har et gjenget parti øverst. Tror dere dette er noe en butikk eller verksted i Arendal kan ha eller må jeg få laget noe?

Trenger også navn på sjappe som har litt forskjellige rørdeler siden jeg må han en blindpugg til T-stykke der dieselen ble tatt ut før. Kan selvsagt også hente ut diesel på CAV filteret, vil vurderer dette også.

 

 

Det andre jeg lurer på er om noen vet om slipp eller kran der en seilbåt på 32 fot kan taes raskt på land med mastet på?

Link to post
Share on other sites

Ring Båthuset Karl S Hansen AS, de ligger ute på Vindholmen, ikke langt unna deg. De er også verksted, og kan de ikke ordne det selv, finner de folk til å gjøre det.

 

Kran har de, og meget god plass.

 

Det begynner å bli et godt båtmiljø der ute, etter det jeg forstår (har ikke selv vært der enda).

 

Får du ikke tak i folk til angjeldende problem, kjenner jeg til en kar i Grimstad som driver på fritid og monterer opp slike, mulig han kan gjøre dette for deg. Send da i såfall IM....

Link to post
Share on other sites

Selv bruker jeg Maritim og Biltema på Stoa. Det er lettvindt å komme dit, og greit å få parkert.

Når det gjelder alt av motor og rør-problemer anbefaler jeg Alltech på Myrene, de har det meste,

og stor kompetanse på gamle og nye motorer.

 

Med vennlig hilsen

Leif.

 

(velkommen til det blide sørland)

Link to post
Share on other sites

Det andre jeg lurer på er om noen vet om slipp eller kran der en seilbåt på 32 fot kan taes raskt på land med mastet på?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Tror alle som kjører båter i Arendal løfter med riggen oppe, jeg bruker http://www.merdofergen.no de vet hva de driver med...

Du kan også høre med Vågsnes AS på Tromøya de har opplag med rigg, men de er visst dyre. Hør ev. med havnevesenet om de har plass, de er rimelige men da må du ordne kran selv

 

Hilsen en av bryggenaboene dine..

Link to post
Share on other sites

Hilsen en av bryggenaboene dine..

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei og takk for tips!

 

Tenkte i første omgang mest på en mulighet for å få båten på land for en runde med bunnstoff. Men tenker jeg venter til det roer seg litt på slippene rundt forbi!

 

Ligger du på samme brygge som jeg? Du som har den store blå cockpitkalesjen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...