havardos Startet 22.Mai.2005 Del på Facebook Startet 22.Mai.2005 Tannhjulet inne i styresnekka på min ultraflex T67 er ikke lenger et tannhjul, bare et hjul..... Noen som vet hvem som forhandler dette eller selger reservedeler i Trondheim/Trøndelag? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 22.Mai.2005 Del på Facebook Svart 22.Mai.2005 Like greit å kjøpe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
vidarbre Svart 22.Mai.2005 Del på Facebook Svart 22.Mai.2005 Eller bytte til hydraulisk, så slipper du at neste tannhjul blir "hjul" en uværsdag på langtur. Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Skipper Båtløs Svart 22.Mai.2005 Del på Facebook Svart 22.Mai.2005 Ny T67 snekke koster ikke mer enn kr. 600 ny Sitér dette innlegget Link to post
havardos Svart 23.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2005 Fant leverandøren (Industri og marine diesel) og har kjøpt ny snekke. Skulle nok skiftet til hydraulikk, men har planer om å kjøpe ny båt om et par år, så de kronene sparer jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Noen som har en skisse over denne styresnekken? Skal montere den sammen med ny kabel og det gikk litt fort når den ble demontert.... Sitér dette innlegget Link to post
Pioneren Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 http://www.nationala1marine.co.uk/images/u...x/T67system.pdf Ikke den beste tegningen, men hjelper kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Takk for svar...trenger nok litt mer detaljer i forhold til hvordan de 3 skruene som fester lokket på boksen skal festes. Sitér dette innlegget Link to post
Pioneren Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Har gjort det noen ganger og så vidt jeg husker er det en kort skrue i midten og 2 lengre på siden der styrekabelen går inn og ut. De festes med muttere som låses i tilhørende spor på "rattsiden" av snekka. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Januar.2009 Del på Facebook Svart 5.Januar.2009 Stemmer det...er to lange og en kort ja...da tror jeg faktsik brikkene fallt litt på plass. Er nok disse mutterne jeg har rotet bort i kampens hete. Mange takk for hjelpen. Måtte demontere greiene for å flytte styrekonsollen 75 cm lengre frem i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Ok..nye problemer her. Jeg kjøpte som sagt en lengre versjon av en M58 kabel fra ultraflex. Den gamle jeg hadde het M58 ft7 396 og den nye jeg fikk tak i heter M58 ft 10 198. Viser seg at det trolig er en forskjell mellom 396 og 198 da kabelen er tykkere der den skal entre styresnekken og såldes ikke passer. Antar jeg da må ha tak i ny styresnekke noe som forsåvidt er greit nok da den jeg har virker klein. Nb..jeg er ikke sikker på at det er en t67 jeg har, antok kun det siden vi snakket om M58 kabel. Noen som kan forklare meg hvordan dette henger sammen slik at jeg får riktig styresnekke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.