Jump to content

Ankervinsj fabrikat - kvalitet - service - levetid komponenter

Tutti Frutti

Recommended Posts

• 6 år senere...

Sjekka at min Qiuck Hector. funka. før vi skal i sjøen og ankre,  NEI.  i dag ville den ikke,  skjkka,  og finner rele. slår ikke in.  så jakter på hvem som kan levere meg et nytt fort. Men finner ikke importør i sverige.

Winchen 1000w. har funke fint siden båten var ny 2011.  men ser at rele. som var brukt hadde dato 04/08.  så. alt er vist ikke nytt når det blir montert.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Fjordgubbe skrev On 26.10.2015 at 17.52:

Spanande lesing. Nokon vinnar har me ikkje enno. Om me får det er vel heller tvilsomt.

Vinneren er  Lofrans  De lærer av feila -

Hadde  Lofrans Tiger fra 1977  til 2014 da  rustet børstebrone av, da det viste seg at innføringen av kabelene gikk inn i dekslet så tæret Pakknippelne hull i godset  så fukt kom inn..

Kjøpte ny Lofrans Tiger og nå kom kablene opp innvendig, så de har tydelig vis lært. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Man kan vel bruke hvilket som helst relé. Bare det samsvarer med spenning og effekt. 

Vår ankerwinch er Vetus 1000 W fra antatt 80-tallet. Så gammel at jeg ikke finner modell. Sylindrisk motordeksel. Kabler kommer opp inn i fundamentet til winchen og går videre i bunnen av motordekselet. Her også var en monteringsfeil for tykke kabler der isolasjonen etter hvert sprakk og det ble krypstrømmer og kortslutning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...