Alexnilsen90 Startet 16.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2015 Hei, har nettopp anskaffet en båt med mercruiser 5.0 mpi, 2006 modell.Halvveis under båtturen hjem begynte den å pipe to ganger hvert minutt. Temp,olje og lading var normalt. Samme med motorolje mengde og drevhus oljen.. Når vi prøvde å kjøre bånngass. Begynte pipingen konstant, og når vi la oss ned til 3000rpm, så gikk den tilbake til 2 pip hvert minutt.. Hva skal jeg sjekke / se etter?Takker på forhånd oh håper noen har noen gode tips ??? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 16.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2015 Hei.Det kan vere vannutskiller (om du har en slik) på bensinfilteret som går i alarm.Jeg hadde nøyaktig samme problem på en større Yamaha påhengsmotor.Tappet den for vann og alarmen som helst kom på høyere turtall forsvant. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Alexnilsen90 Svart 16.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2015 (redigert) Ok. Takk ? skal ned å sjekke i morgen! ? Er foresten en innenbords på denne, men det er vel samme greia da sikkert. Redigert 16.Oktober.2015 av Alexnilsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 16.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2015 Hei.Jada innenbords men verd å sjekke.Håper det ordner seg. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Alexnilsen90 Svart 16.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2015 Ja håper jeg og. Takk for tipset ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 16.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2015 Det høres ut som noe blir for varmt, men det må nesten kobles til et Scantool for å se hvilke sensorer som er problemet. Alarmen du beskriver kan være alt fra oljetrykket til lite strøm på batteriet, samt at feil i "hjernen" eller i sensorer ikke er uvanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Ok. Får sjekke oljenivå også når jeg skal ned etterpå. ? Vet ikke helt hvem i Telemark som har scantool men.. Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Da har jeg vært i båten å sjekket. Kan ikke si jeg så noe vann i bensinen. Aldri sett den type bensin filter før heller, så er usikker på om det er vann utskiller der.. Denne stod på motoren med to kabler på seg au. Vet iallefall motoren kan gi beskjed om det er vann i bensinen... Olje nivå var ok! Får vente til mandag å høre med mercruiser verksted Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Da har jeg vært i båten å sjekket. Kan ikke si jeg så noe vann i bensinen. Aldri sett den type bensin filter før heller, så er usikker på om det er vann utskiller der.. Denne stod på motoren med to kabler på seg au. Vet iallefall motoren kan gi beskjed om det er vann i bensinen... Olje nivå var ok! Får vente til mandag å høre med mercruiser verksted Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 (redigert) En kjenning hadde slik motor, og den kom stadig med slik alarm. 'less than perfect fuel quality' var visstnok tolkningen, så å rense bensinfilter og slenge litt kondensfjerner på tanken kan neppe skade, før du evt kontakter mekaniker. Han jeg kjenner hadde store problemer med å bli kvitt dette, mener han endte opp med å tømme tanken og tørke den ren for vann. Redigert 18.Oktober.2015 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 18.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Ja tenkte det var noe med bensinen der jeg og. Tok ut filter i går, og det var veldig sort på det oransje filteret.var også mye små smuss i bunn av filter boksen, dette rengjorde jeg. Prøvde å se om det var vannutskiller, men har aldri sett lignende filter boks.. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Det er også stor mulighet/vanlig for at trykk sensoren på sjøvann siden har begynt og gå tett eller defekt. Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 18.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Ok, hvor sitter denne? Er kun sjøvannskjøling på denne. Men er to vanninntak, som går igjennom samme filter. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 (redigert) Sitter på vann pumpa, og med original montert ferskvanns kjøling sitter den på slangen rett ved oljekjøleren til servo i bakkant motor. (hvis jeg husker riktig). En annen ting er at du mest sannsynlig ikke fikk motor over 3800rpm. http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/mercruiser-i-o-inboard-engines-outdrives/659037-alternatives-to-mercruiser-sea-water-pressure-sensor http://www.justanswer.com/boat/759zy-ra-fc.html Redigert 18.Oktober.2015 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alexnilsen90 Svart 18.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Ok. Jo fikk den i 4200. Prøvde å starte den i går, men da fjuska gan fryktelig helt til han ble varm. Så jeg tror det mest sannsynlig er noe med bensinen altså.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.