Jump to content

Mercruiser 5.0 mpi, alarmen gir 2 pip hvert minutt


Alexnilsen90

Recommended Posts

Hei, har nettopp anskaffet en båt med mercruiser 5.0 mpi, 2006 modell.

Halvveis under båtturen hjem begynte den å pipe to ganger hvert minutt. Temp,olje og lading var normalt. Samme med motorolje mengde og drevhus oljen.. Når vi prøvde å kjøre bånngass. Begynte pipingen konstant, og når vi la oss ned til 3000rpm, så gikk den tilbake til 2 pip hvert minutt.. Hva skal jeg sjekke / se etter?

Takker på forhånd oh håper noen har noen gode tips ???

Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært i båten å sjekket. Kan ikke si jeg så noe vann i bensinen. Aldri sett den type bensin filter før heller, så er usikker på om det er vann utskiller der.. Denne stod på motoren med to kabler på seg au. Vet iallefall motoren kan gi beskjed om det er vann i bensinen...

 

Olje nivå var ok!

 

Får vente til mandag å høre med mercruiser verksted

Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært i båten å sjekket. Kan ikke si jeg så noe vann i bensinen. Aldri sett den type bensin filter før heller, så er usikker på om det er vann utskiller der.. Denne stod på motoren med to kabler på seg au. Vet iallefall motoren kan gi beskjed om det er vann i bensinen...

 

Olje nivå var ok!

 

Får vente til mandag å høre med mercruiser verksted

Link to post
Share on other sites

En kjenning hadde slik motor, og den kom stadig med slik alarm. 'less than perfect fuel quality' var visstnok tolkningen, så å rense bensinfilter og slenge litt kondensfjerner på tanken kan neppe skade, før du evt kontakter mekaniker. Han jeg kjenner hadde store problemer med å bli kvitt dette, mener han endte opp med å tømme tanken og tørke den ren for vann.

Redigert av Fantino (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja tenkte det var noe med bensinen der jeg og. Tok ut filter i går, og det var veldig sort på det oransje filteret.var også mye små smuss i bunn av filter boksen, dette rengjorde jeg. Prøvde å se om det var vannutskiller, men har aldri sett lignende filter boks..

Link to post
Share on other sites

Sitter på vann pumpa, og med original montert ferskvanns kjøling sitter den på slangen rett ved oljekjøleren til servo i bakkant motor. (hvis jeg husker riktig).

En annen ting er at du mest sannsynlig ikke fikk motor over 3800rpm. 

 

http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/mercruiser-i-o-inboard-engines-outdrives/659037-alternatives-to-mercruiser-sea-water-pressure-sensor

 

http://www.justanswer.com/boat/759zy-ra-fc.html

Redigert av bmwmaxi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...