Jump to content

Gammel seiwa kartplotter, kan den bruke nye kartbrikker?

Kvigtind

Recommended Posts

Hei har kjøpt meg ny\brukt båt med en eldre seiwa barracuda kartplotter som jeg trenger nytt kartbrikke til. Plotteren tror jeg er fra mai 2005 ettersom det er det som står på bruksanvisningen. Den bruker c-map kartbrikke.

Etter en prat med en fra seatronic, ble det opplyst at kartplotteren er i grenseland om å takle eller ikke takle disse nye kartenebrikkene, som kom omtrent på samme tid.

Lurer derfor på om noen her vet om det går.

hva med å ta med plotteren med til en forhandler og sjekke om den gamle plotteren svelger de nyeste kartbrikkene.

jeg har i sommer tabbet meg ut med å kjøpe nyeste Navionic Platinium til en eldre Lowrance Globalmap fra 2008.

den nye brikka var 8 GB og det var for mye for Globalmap fra 2008.

Fikk veldig god hjelp av Navy på Høvik , som ordna en eldre brikke til meg.

Takk for svar. Ja jeg kunne jo gjøre det, bare det at denne forhandleren her oppe hvor jeg bor skal ha 2500kr for kartbrikken, mens seatronic.no bare tar 1000kr for bytte av kartbrikke. Synes det er litt ekkelt å gå inn bare for å sjekke, og hvis det fungerte går jeg bare ut igjen.

Håpte derfor at noen visste med sikkerhet, om det ville fungere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...