Sebaldus Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 En kjenning har en slik lyddemper som på bildet der det i ene sveisen er en bitte lite lekkasje på størrelse med en knappenålshodet. Ny koster en slik demper 1000 kr men det er nå sure penger likevel. Siden jeg kjenner noen som driver å sveiser lurte jeg på om dette er en grei sak å reparere med et sveiseapparat eller om det er bedre å kjøpe ny. Er det dårlig kvalitet som er skyld i dette? resten av demperen så som ny ut.... Er vel heller ikke noen fare å kjøre noen uker/måneder med et slikt minimalt hull,kunne ikke se at det kom ut noe vann bare spor av rust på gelcoaten under demperen. Quote Link to post
Ingar Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Sveise går fint. Men sannsynligvis vil det også holde i mange år om du bare "lapper" hullet med silikon eller Sika. (Rens med stålull/aceton først) Quote Link to post
Sebaldus Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Høres bra ut. Fyren hadde neste kalkulert med ny demper... Quote Link to post
peso Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 jeg lappet min med eksospasta fra biltema. Holder tett enda, på 3dje året Quote Link to post
Hulda Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Sveising går også helt bra. Det er bare å kutte opp hullet med vinkelsliper og sveis igjen. Vil man være helt proff, er det en fordel å prikle baksiden av sveisen. Tette hullet med stoffer fra utsiden vil gi korrosjon. Men potta kan selv da holde i årevis. Quote Link to post
Recommended Posts