skyhawk Startet 17.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2015 Jeg leser av tidligere poster at flere har god erfaring med 30% saltsyre når det gjelder fjerning av rurmerker fra drev og skrog. Nå lurer jeg på om ublandet 35% eddik kan gjøre samme nytten? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 (redigert) Nix, den er alt for svak. Men ups, fjerning av rur på drev har jeg ingen erfaring med, kun på bronsepropell og glassfiber. Redigert 17.Oktober.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mthoms Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Jeg bruger 20% saltsyre til drevet, flaps osv osv. Jeg tror heller ikke på eddike kan gøre det. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Bruk saltsyre. Kan brukes både på skrog og drev osv En flaske på en liter koster vel rundt 100 kroner, kjøpes i jernvarehandel og en flaske holder noen år. Men bruk arbeidsklær, tette (!) gummihansker og briller og vær forsiktig ved påføring! Selv pensler jeg på eller bruker noen steder en liten svamp. La virke og spyl av. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
lano2 Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Jeg flytter forsiktig en og en rur tilbake i sjøen, for å være miljøbevisst ! Jeg mener TV aksjonen snart bør støtte neddynking av rur med syre!! La rura leve! Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 18.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Takker for svar. Da venter jeg til i morgen - kjøper saltsyre, kler på meg vernedrakt, hansker og briller, og erklærer krig mot ruren (eller det som er igjen av den etter skraping) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.