carat-7400 Startet 18.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2015 Hei. Er det noen som vet hvem som kan lage ny pakning som sitter på rorflyndra som vist på bildene? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Er vel en nylonforing. Kanskje du kan få dreiet en ny på ett båt verksted en no ☺ Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Kanskje du kan lage den selv med en nylonkloss og to hullsager?? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
carat-7400 Svart 18.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 ja det skal jeg få til men hvor får jeg kjøpt nylonkloss? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Kanskje du kan lage den selv med en nylonkloss og to hullsager?? aah.. det var jo enda smartere ☺ kjekt med båt forum ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Et lite søk på plastmateriale: http://astrup.no/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
LM 605 Svart 19.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2015 (redigert) Kjenner denne igjen i fra mine snekker på 70-80 tallet. Var vel "standard" på de fleste ror/flyndrer på den tid. Kunne jo forsøke en mail/telefon til leverandører (som fremdeles er oppegående) av slike detaljer til ror,etc. om noe informasjon/hjelp. Men som flere antyder, så er det sikkert ikke noe kunststykke å lage ei slik foring selv, bare man har materialet og verktøy for oppgaven. Redigert 19.Oktober.2015 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 19.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2015 Om du lager foringa i teflon så ta høyde for at det sveller litt over tid i sjøvann. Gi innerdiameteren en ørliten slakk. I yrkesbåt som er ute av vannet når den ikke er i bruk har jeg også montert greasenippel. Sikkert unødvendig, men slitasje i foringa reduseres en god del om båten er mye brukt. Sitér dette innlegget Link to post
carat-7400 Svart 23.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Da har jeg fått tak i pom plas og ny foring er laget, var innom ett mek.verksted i skoppum som hadde egnet matriell liggende og fikset dette gratis for meg :). Stort sett er de fleste behjelpelige med slike ting bare man spør pent :). Sitér dette innlegget Link to post
carat-7400 Svart 23.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Takk for bra svar alle :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.